Look Good, Feel Good, Play Good: - Hardcover, by Skidmore Maisie; Nike - New h

BooksRun
(197643)
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
US $47,28
Ca.CHF 37,63
Artikelzustand:
Neu
Letzter Artikel1 verkauft
Wurde auch von anderen Nutzern gekauft. Schon 1 verkauft.
Das interessiert die Leute. 2 haben das auf ihrer Beobachtungsliste.
Versand:
Kostenlos USPS Media MailTM.
Standort: Philadelphia, Pennsylvania, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Do, 9. Okt und Do, 16. Okt bei heutigem Zahlungseingang
Wir wenden ein spezielles Verfahren zur Einschätzung des Liefertermins an – in diese Schätzung fließen Faktoren wie die Entfernung des Käufers zum Artikelstandort, der gewählte Versandservice, die bisher versandten Artikel des Verkäufers und weitere ein. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahme:
30 Tage Rückgabe. Verkäufer zahlt Rückversand.
Zahlungen:
     Diners Club

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:126842602694
Zuletzt aktualisiert am 04. Okt. 2025 10:23:33 MESZAlle Änderungen ansehenAlle Änderungen ansehen

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Neu: Neues, ungelesenes, ungebrauchtes Buch in makellosem Zustand ohne fehlende oder beschädigte ...
Type
Hardcover
ISBN
9781838669072
Kategorie

Über dieses Produkt

Product Identifiers

Publisher
Phaidon Press, Incorporated
ISBN-10
1838669078
ISBN-13
9781838669072
eBay Product ID (ePID)
21070937546

Product Key Features

Book Title
Look Good, Feel Good, Play Good : Nike Apparel
Number of Pages
352 Pages
Language
English
Topic
Fashion & Accessories, Product, General
Publication Year
2024
Illustrator
Yes
Genre
Design
Author
Nike, Maisie Skidmore
Format
Hardcover

Dimensions

Item Height
1.4 in
Item Weight
71.1 Oz
Item Length
13.3 in
Item Width
10.2 in

Additional Product Features

Intended Audience
Trade
Dewey Edition
23
Dewey Decimal
391.2088796
Synopsis
The first book to chart a visual history of women's sportswear, and the key role that Nike has played in it over the last 50 years This is a book about Nike sportswear and what it means to women. The garments women wear, and why they wear them. It's about athletes, from the elite to the aspiring amateur, running marathons or running errands. It's about the spaces we perform in, and the way we use clothing to do it: from the track and the fitness studio, to an online world and the street outside. Look Good, Feel Good, Play Good visualizes the relationship between women and the garments they wear through five design archetypes from sporting history: warm-ups, jerseys, leggings, sport bras, and shorts. Steeped in narrative, history, and Nike's abundant archive, the book's rich imagery spans reproductions of Nike's trade catalogues that date back to the early 1980s, period and contemporary photography, sketches, advertisements, fabric swatches, seasonal color palettes, original design proposals and patents, logos, product and campaign shots, and everything in between. Each chapter features interviews with Nike athletes, trainers, and other collaborators, along with insightful texts from cultural commentators. Across more than 350 pages and 575 images, this unprecedented volume not only maps the development of women's sports apparel but proves its potential, in whatever context, to make athletes who identify as women feel at their most powerful. Featuring contributions from: Dina Asher-Smith, Scout Bassett, Joan Benoit Samuelson, Sue Bird, Deyna Castellanos, Chandra Cheeseborough, Anna Cockrell, Shelly-Ann Fraser-Pryce, Kirsty Godso, Xochilt Hoover, Rayssa Leal, Tatyana Mcfadden, Naomi Osaka, Megan Rapinoe, Sha'Carri Richardson, Caster Semenya, and Dawn Staley. Featuring essays by: Dal Chodha, the Editor-in-Chief of Archivist Addendum ; Michelle Millar Fisher, the Wornick Curator of Contemporary Decorative Arts at the Museum of Fine Arts, Boston; Heather Radke, an essayist, journalist, and contributing editor, and reporter at Radiolab; Samantha N. Sheppard, an Associate Professor of Cinema and Media Studies at Cornell University; and Natalie E. Wright, a historian of design and disability., The first book to chart a visual history of women's sportswear, and the key role that Nike has played in it over the last 50 years

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Info zu diesem Verkäufer

BooksRun

99,4% positive Bewertungen920 Tsd. Artikel verkauft

Mitglied seit Aug 2014
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
BooksRun is an online seller of new and used books and textbooks. Best prices for books since 2014, we're a one-stop shop for all sorts of books, from fiction to textbooks. We're constantly expanding ...
Mehr anzeigen
Shop besuchenKontakt

Detaillierte Verkäuferbewertungen

Durchschnitt in den letzten 12 Monaten
Genaue Beschreibung
4.9
Angemessene Versandkosten
5.0
Lieferzeit
5.0
Kommunikation
5.0

Beliebte Kategorien in diesem Shop

Verkäuferbewertungen (220'107)

Alle Bewertungen ansehen