Bild 1 von 1

Galerie
Bild 1 von 1

Ähnlichen Artikel verkaufen?
Das virtuelle Leben des Films, Rodowick, D. N. Buch
US $5,58
Ca.CHF 4,45
Artikelzustand:
“Used textbook with usual stickers.”
Gut
Buch, das gelesen wurde, sich aber in einem guten Zustand befindet. Der Einband weist nur sehr geringfügige Beschädigungen auf, wie z.B. kleinere Schrammen, er hat aber weder Löcher, noch ist er eingerissen. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag möglicherweise nicht mehr vorhanden. Die Bindung weist geringfügige Gebrauchsspuren auf. Die Mehrzahl der Seiten ist unbeschädigt, das heißt, es gibt kaum Knitter oder Einrisse, es wurden nur in geringem Maße Bleistiftunterstreichungen im Text vorgenommen, es gibt keine Textmarkierungen und die Randbereiche sind nicht beschrieben. Alle Seiten sind vollständig vorhanden. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers.
Oops! Looks like we're having trouble connecting to our server.
Refresh your browser window to try again.
Versand:
US $3,99 (ca. CHF 3,18) Economy Shipping.
Standort: Chicago, Illinois, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Fr, 25. Jul und Mi, 30. Jul nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Rücknahme:
30 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Wenn Sie ein eBay-Versandetikett verwenden, werden die Kosten dafür von Ihrer Rückerstattung abgezogen.
Zahlungen:
Sicher einkaufen
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:126979874332
Der gesamte Erlös nach Abzug der Kosten geht an Open Books LTD
- Offizielles eBay für Charity-Angebot. Mehr erfahren
- Verkauf zugunsten einer geprüften gemeinnützigen Partnerorganisation.
Artikelmerkmale
- Artikelzustand
- Gut
- Hinweise des Verkäufers
- “Used textbook with usual stickers.”
- ISBN
- 9780674026988
Über dieses Produkt
Product Identifiers
Publisher
Harvard University Press
ISBN-10
0674026985
ISBN-13
9780674026988
eBay Product ID (ePID)
59776101
Product Key Features
Book Title
Virtual Life of Film
Number of Pages
216 Pages
Language
English
Topic
Media Studies, Techniques / Digital (See Also Computers / Digital Media / Photography), Popular Culture, Film / History & Criticism, Techniques / Cinematography & Videography
Publication Year
2007
Illustrator
Yes
Genre
Performing Arts, Social Science, Photography
Format
Perfect
Dimensions
Item Height
0.1 in
Item Weight
12.1 Oz
Item Length
0.9 in
Item Width
0.6 in
Additional Product Features
Intended Audience
Trade
LCCN
2007-015230
Dewey Edition
22
Reviews
Lucid and forceful, D.N. Rodowick persuasively argues for the enduring relevance of film theory in an age in which film, itself, has been enhanced, extended, and transformed by new media platforms and forms. Skeptical and dialectical, this profound and graceful meditation reconsiders the photographic ontology of cinema and concepts such as "medium," "virtuality," and "automatism"'e"its aim not only the preservation and expansion of film studies as a humanities discipline but also a recuperation of the important philosophical questions that have been foundational for film theory. This is "must" reading for anyone interested in understanding the nature and experience of the moving image., Calmly, intrepidly, Rodowick dives straight into the churning waters of The Virtual Life of Film . Just as cinema anchors new media, so film theory anchors these philosophical speculations that dare to imagine the digital untethered. Neither apocalyptic nor nostalgic, Rodowick appears equipoised as he explores what's behind and in front of this brave new media world., Over the years Rodowick has provided perhaps the most thorough readings and evaluations of contemporary, post-classical film theory any scholar has offered. The Virtual Life of Film offers his speculations about cinema's digital transformation. An important work, it raises vital issues...In the opening chapters Rodowick offers one of the most nuanced and complex descriptions of the photographic in cinema ever presented., There is much to stimulate, provoke and argue within a book that successfully taps into the scholarly Zeitgeist.
TitleLeading
The
Dewey Decimal
778.5/3
Table Of Content
Part I: The Virtual Life of Film 1. Futureworld 2. The Incredible Shrinking Medium 3. Back to the Future Part II: What Was Cinema? 4. Film Begets Video 5. The Death of Cinema and the Birth of Film Studies 6. A Medium in All Things 7. Automatisms and Art 8. Automatism and Photography 9. Succession and the Film Strip 10. Ways of Worldmaking 11. A World Past 12. An Ethics of Time Part III: A New Landscape (without Image) 13. An Elegy for Film 14. The New "Media" 15. Paradoxes of Perceptual Realism 16. Real Is as Real Does 17. Lost in Translation: Analogy and Index Revisited 18. Simulation, or Automatism as Algorithm 19. An Image That Is Not "One" 20. Two Futures for Electronic Images, or What Comes after Photography? 21. The Digital Event 22. Transcoded Ontologies, or "A Guess at the Riddle" 23. Old and New, or the (Virtual) Renascence of Cinema Studies Acknowledgments
Synopsis
As almost (or, truly, virtually) every aspect of making and viewing movies is replaced by digital technologies, even the notion of "watching a film" is fast becoming an anachronism. With the likely disappearance of celluloid film stock as a medium, and the emergence of new media competing for an audience, what will happen to cinema--and to cinema studies? In the first of two books exploring this question, D. N. Rodowick considers the fate of film and its role in the aesthetics and culture of moviemaking and viewing in the twenty-first century. Here Rodowick proposes and examines three different critical responses to the disappearance of film in relation to other time-based media, and to the study of contemporary visual culture. Film, he suggests, occupies a special place in the genealogy of the arts of the virtual: while film disappears, cinema persists--at least in the narrative forms imagined by Hollywood since 1915. Rodowick also observes that most so-called "new media" are fashioned upon a cinematic metaphor. His book helps us see how digital technologies are serving, like television and video before them, to perpetuate the cinematic as the mature audiovisual culture of the twentieth century--and, at the same time, how they are preparing the emergence of a new audiovisual culture whose broad outlines we are only just beginning to distinguish., With the likely disappearance of celluloid film stock as a medium, and the emergence of new media, what will happen to cinema--and to cinema studies? Rodowick considers the fate of film and its role in the aesthetics and culture of the twenty-first century.
LC Classification Number
TR267.R64 2007
Artikelbeschreibung des Verkäufers
Info zu diesem Verkäufer
Open Books Ltd
99,8% positive Bewertungen•4.6 Tsd. Artikel verkauft
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Verkäuferbewertungen (1'058)
- j***a (613)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufExcellent
- 2***1 (274)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufAs described
- a***i (2695)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufPrompt communication from seller - thank you!
Noch mehr entdecken:
- Erwachsene Masters of the Universe Hörbücher und Hörspiele,
- Penguin Books Sprachkurse und Lehrmaterialien,
- Masters of the Universe Jugendliche Hörbücher und Hörspiele,
- Penguin Books Studium und Erwachsenenbildung,
- Masters of the Universe Jugendliche Hörbücher und Hörspiele,
- Masters of the Universe Buchreihe Hörbücher und Hörspiele auf Deutsch,
- Masters of the Universe Jugendliche Hörbücher und Hörspiele auf Deutsch,
- Life Nachrichten Zeitschriften,
- Masters of the Universe Buchreihe Hörbücher und Hörspiele mit Kinder- & Jugendliteratur,
- Hörbücher und Hörspiele Masters of the Universe Buchreihe Deutsche Kassette