|Eingestellt in Kategorie:
Ähnlichen Artikel verkaufen?

Propaganda

moha_1721V
(314)
Angemeldet als privater Verkäufer
Verbraucherschützende Vorschriften, die sich aus dem EU-Verbraucherrecht ergeben, finden daher keine Anwendung. Der eBay-Käuferschutz gilt dennoch für die meisten Käufe.
US $8,79
Ca.CHF 7,00
Artikelzustand:
Neu
2 verfügbar11 verkauft
Das interessiert die Leute. 8 haben das auf ihrer Beobachtungsliste.
Voll im Trend. Schon 11 verkauft.
Versand:
Kostenlos Standard Shipping.
Standort: Houston, Texas, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Do, 17. Jul und Mi, 23. Jul nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Wir wenden ein spezielles Verfahren zur Einschätzung des Liefertermins an – in diese Schätzung fließen Faktoren wie die Entfernung des Käufers zum Artikelstandort, der gewählte Versandservice, die bisher versandten Artikel des Verkäufers und weitere ein. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahme:
Keine Rücknahme.
Zahlungen:
     Diners Club

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:127142944712
Zuletzt aktualisiert am 23. Jun. 2025 11:56:17 MESZAlle Änderungen ansehenAlle Änderungen ansehen

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Neu: Neues, ungelesenes, ungebrauchtes Buch in makellosem Zustand ohne fehlende oder beschädigte ...
Brand
None
Type
Does not apply
EAN
9781684228416
Package Dimensions LxWxH
8.46x5.51x0.43 Inches
ISBN
9781684228416
Weight
0.4 Pounds

Über dieses Produkt

Product Identifiers

Publisher
Martino FINE Books
ISBN-10
1684228417
ISBN-13
9781684228416
eBay Product ID (ePID)
15065851126

Product Key Features

Book Title
Propaganda
Number of Pages
140 Pages
Language
English
Topic
Media Studies, History & Theory, Censorship
Publication Year
2024
Genre
Political Science, Social Science
Author
Edward L. Bernays
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Height
0.3 in
Item Weight
6.6 Oz
Item Length
8.5 in
Item Width
5.5 in

Additional Product Features

Intended Audience
Trade
Dewey Edition
18
Dewey Decimal
301.15/4/0973
Synopsis
2024 Reprint of the 1928 Edition. Propaganda, an influential book written by Bernays in 1928, incorporated the literature from social science and psychological manipulation into an examination of the techniques of public communication. Bernays wrote the book in response to the success of some of his earlier works such as Crystallizing Public Opinion (1923) and A Public Relations Counsel (1927). Propaganda explored the psychology behind manipulating masses and the ability to use symbolic action and propaganda to influence politics, consumer choices and corporate image, which we now call "branding". Walter Lippmann was Bernays' unacknowledged American mentor and his work The Phantom Public greatly influenced the ideas expressed in Propaganda a year later. The work propelled Bernays into media historians' view of him as the "father of public relations." Bernay's manual of mass manipulation provides a detailed examination of how public discourse and opinion are shaped and controlled in politics, business, art, education, and science. In a world dominated by political spin and media manipulation, Propaganda is an essential read for all who wish to understand how power is used by the ruling elite of our society. The nephew of Sigmund Freud, Edward Bernays (1891-1995) pioneered the scientific technique of shaping and manipulating public opinion, which he called "engineering of consent.'" During World War I, he was an integral part--along with Walter Lippmann--of the U.S. Committee on Public Information (CPI), a powerful propaganda machine that advertised and sold the war to the American people as one that would "Make the World Safe for Democracy." The marketing strategies for all future wars would be based on the CPI model. Over the next half century, Bernays, combining the techniques he had learned in the CPI with the ideas of Lippmann and Freud, fashioned a career as an outspoken proponent of the engineering of consent for political and corporate influence of the population, earning the moniker "father of public relations." Among his powerful clients were President Calvin Coolidge, Procter & Gamble, CBS, the American Tobacco Company, and General Electric, and the United Fruit Company.

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Info zu diesem Verkäufer

moha_1721V

99,4% positive Bewertungen1.1 Tsd. Artikel verkauft

Mitglied seit Feb 2025
Angemeldet als privater VerkäuferDaher finden verbraucherschützende Vorschriften, die sich aus dem EU-Verbraucherrecht ergeben, keine Anwendung. Der eBay-Käuferschutz gilt dennoch für die meisten Käufe.
Shop besuchenKontakt

Detaillierte Verkäuferbewertungen

Durchschnitt in den letzten 12 Monaten
Genaue Beschreibung
4.9
Angemessene Versandkosten
5.0
Lieferzeit
5.0
Kommunikation
4.9

Verkäuferbewertungen (326)

Alle Bewertungen
Positiv
Neutral
Negativ
    • i***i (1200)- Bewertung vom Käufer.
      Letzte 6 Monate
      Bestätigter Kauf
      Excellent Transaction AAA
    • p***s (467)- Bewertung vom Käufer.
      Letzte 6 Monate
      Bestätigter Kauf
      Fastest shipping ever! Great service.
    Alle Bewertungen ansehen