Bild 1 von 1
Bild 1 von 1
Kultureller Code: Videospiele und Lateinamerika (The MIT Press) von Penix-Tadsen, Ph
£49,61
Ca.CHF 56,03
Artikelzustand:
Neu
Neues, ungelesenes, ungebrauchtes Buch in makellosem Zustand ohne fehlende oder beschädigte Seiten. Genauere Einzelheiten entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers.
3 verfügbar
Versand:
£13,99 (ca. CHF 15,80) Standard Int'l Postage.
Standort: Leicester, Vereinigtes Königreich
Lieferung:
Lieferung zwischen Di, 1. Okt und Fr, 11. Okt nach 43230 bei heutigem Zahlungseingang
Rücknahme:
30 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand.
Zahlungen:
Sicher einkaufen
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:134446651133
Artikelmerkmale
- Artikelzustand
- Book Title
- Cultural Code: Video Games and Latin America (The MIT Press)
- ISBN
- 9780262034050
- Subject Area
- Sociology of Sport
- Publication Name
- Cultural Code: Video Games and Latin America
- Publisher
- MIT Press LTD
- Subject
- History
- Series
- The Mit Press
- Publication Year
- 2016
- Type
- Textbook
- Format
- Hardcover
- Language
- English
- Item Height
- 229 mm
- Item Width
- 178 mm
- Number of Pages
- 344 Pages
Über dieses Produkt
Product Information
How culture uses games and how games use culture: an examination of Latin America's gaming practices and the representation of the region's cultures in games. Video games are becoming an ever more ubiquitous element of daily life, played by millions on devices that range from smart phones to desktop computers. An examination of this phenomenon reveals that video games are increasingly being converted into cultural currency. For video game designers, culture is a resource that can be incorporated into games; for players, local gaming practices and specific social contexts can affect their playing experiences. In Cultural Code, Phillip Penix-Tadsen shows how culture uses games and how games use culture, looking at examples related to Latin America. Both static code and subjective play have been shown to contribute to the meaning of games; Penix-Tadsen introduces culture as a third level of creating meaning. Penix-Tadsen focuses first on how culture uses games, looking at the diverse practices of play in Latin America, the ideological and intellectual uses of games, and the creative and economic possibilities opened up by video games in Latin America-the evolution of regional game design and development. Examining how games use culture, Penix-Tadsen discusses in-game cultural representations of Latin America in a range of popular titles (pointing out, for example, appearances of Rio de Janeiro's Christ the Redeemer statue in games from Call of Duty to the tourism-promoting Brasil Quest). He analyzes this through semiotics, the signifying systems of video games and the specific signifiers of Latin American culture; space, how culture is incorporated into different types of game environments; and simulation, the ways that cultural meaning is conveyed procedurally and algorithmically through gameplay mechanics.
Product Identifiers
Publisher
MIT Press LTD
ISBN-13
9780262034050
eBay Product ID (ePID)
221148684
Product Key Features
Subject Area
Sociology of Sport
Series
The Mit Press
Publication Name
Cultural Code: Video Games and Latin America
Format
Hardcover
Language
English
Subject
History
Publication Year
2016
Type
Textbook
Number of Pages
344 Pages
Dimensions
Item Height
229 mm
Item Width
178 mm
Additional Product Features
Country/Region of Manufacture
United States
Artikelbeschreibung des Verkäufers
Rechtliche Informationen des Verkäufers
USt-IdNr.:
- GB 997868124
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Verkäuferbewertungen (1'021'755)
- l***. (2837)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufBeautifully written book. Full of interesting information about the author and his passion for swifts, following them around the world. Recommended reading.
- p***r (4)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufIt never arrived.
- t***t (2390)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufGreat CD, all good. Many thanks.
Noch mehr entdecken:
- Oxford-University-Press Studium und Erwachsenenbildung,
- Nachschlagewerke und Lexika Oxford-University-Press,
- Oxford-University-Press Sprachkurse und Lehrmaterialien,
- Retro Gamer,
- Oxford-University-Press Schule und Ausbildung,
- Oxford-University-Press Fachbücher, Lernen und Nachschlagen,
- Oxford-University-Press Fachbücher, Lernen und Nachschlagen auf Englisch,
- Gebundene-Ausgabe-Oxford-University - Press Nachschlagewerke und Lexika,
- The Face Zeitschriften,
- The Walking Dead Belletristik-Bücher