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Grundlagen der Case-Managemen t-Praxis: Fähigkeiten für den menschlichen Dienst
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Ca.CHF 16,88
Artikelzustand:
Gut
Buch, das gelesen wurde, sich aber in einem guten Zustand befindet. Der Einband weist nur sehr geringfügige Beschädigungen auf, wie z.B. kleinere Schrammen, er hat aber weder Löcher, noch ist er eingerissen. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag möglicherweise nicht mehr vorhanden. Die Bindung weist geringfügige Gebrauchsspuren auf. Die Mehrzahl der Seiten ist unbeschädigt, das heißt, es gibt kaum Knitter oder Einrisse, es wurden nur in geringem Maße Bleistiftunterstreichungen im Text vorgenommen, es gibt keine Textmarkierungen und die Randbereiche sind nicht beschrieben. Alle Seiten sind vollständig vorhanden. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers.
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eBay-Artikelnr.:135872474316
Artikelmerkmale
- Artikelzustand
- Release Year
- 2015
- Book Title
- Fundamentals of Case Management Practice: Skills for the Human...
- ISBN
- 9781305094765
Über dieses Produkt
Product Identifiers
Publisher
Cengage Learning
ISBN-10
130509476X
ISBN-13
9781305094765
eBay Product ID (ePID)
4038460963
Product Key Features
Number of Pages
544 Pages
Language
English
Publication Name
Fundamentals of Case Management Practice : Skills for the Human Services
Publication Year
2015
Subject
Social Work, Public Policy / Social Services & Welfare, Psychotherapy / Counseling, Machinery, Counseling / General
Features
Revised
Type
Textbook
Subject Area
Political Science, Technology & Engineering, Social Science, Education, Psychology
Series
Mindtap Course List Ser.
Format
Trade Paperback
Dimensions
Item Height
10.8 in
Item Weight
38.4 Oz
Item Length
1 in
Item Width
8.5 in
Additional Product Features
Edition Number
5
Intended Audience
College Audience
LCCN
2014-945917
Dewey Edition
23
Reviews
This text is an integrative guide that describes the complexities of case management in an engaging manner. A great text for courses that train professionals to deal with case management issues., This is an excellent text that covers all the basics of case management in a very usable and applicable format. Case histories, exercises, and the accompanying CD are very helpful.
Dewey Decimal
616
Edition Description
Revised edition
Table Of Content
Section 1: FOUNDATIONS FOR THE BEST PRACTICE IN CASE MANAGEMENT.1. Case Management: Definition and Responsibilities.2. Ethics and Other Professional Responsibilities for Human Service Workers.3. Applying the Ecological Model: A Theoretical Foundation for Human Services.Section 2: USEFUL CLARIFICATIONS AND ATTITUDES.4. Cultural Competence.5. Attitudes and Boundaries.6. Clarifying Who Owns the Problem.Section 3: EFFECTIVE COMMUNICATION.7. Identifying Good Responses and Poor Responses.8. Listening and Responding.9. Asking Questions.10. Bringing Up Difficult Issues.11. Addressing and Disarming Anger.12. Collaborating with People for Change.13. Putting It All Together: Exercises.Section 4: MEETING CLIENTS AND ASSESSING THEIR STRENGTHS AND NEEDS.14. Documenting Initial Inquiries.15. The First Interview.16. Social Histories and Assessment Forms.17. Using the DSM.18. The Mental Status Examination.19. Receiving and Releasing Information.Section 5: DEVELOPING A PLAN WITH A CLIENT.20. Developing a Service Plan at the Case Management Unit.21. Preparing for a Service Planning Conference or Disposition Planning Meeting.22. Making the Referral and Assembling the Record.23. Documentation and Recording.Section 6: MONITORING SERVICES AND FOLLOWING THE CLIENT.24. Monitoring the Services or Treatment.25. Developing Goals and Objectives at the Provider Agency.26. Terminating the Case.
Synopsis
This book/workbook is a step-by-step guide through the case management process, from intake and assessment to referrals and termination. The fifth edition focuses on what is most important for readers to consider, document, and pass along in each step of the human services process. Chapters walk readers through each step of the case management process, while realistic exercises drawn from active professionals expose readers to a broad range of true-to-life circumstances and difficulties.
LC Classification Number
HV43
Artikelbeschreibung des Verkäufers
Info zu diesem Verkäufer
ordirx2u
100% positive Bewertungen•284 Artikel verkauft
Angemeldet als privater VerkäuferDaher finden verbraucherschützende Vorschriften, die sich aus dem EU-Verbraucherrecht ergeben, keine Anwendung. Der eBay-Käuferschutz gilt dennoch für die meisten Käufe.
Verkäuferbewertungen (35)
- -***- (9)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufFast delivery
- 5***8 (22)- Bewertung vom Käufer.Letzte 6 MonateBestätigter KaufThanks for the PCB's. They are one revision behind what I have, but electrically they look identical. Now lets hope I can replace my faulty inverter circuitry with these and all will work again.
- e***x (643)- Bewertung vom Käufer.Letzte 6 MonateBestätigter KaufGreat sellerXPG GAMMIX S50 Lite 2TB M.2 NVMe SSD PCIe Gen4 3D NAND (AGAMMIXS50L-2T-CS) (Nr. 135753640881)