|Eingestellt in Kategorie:
Ähnlichen Artikel verkaufen?

Grundlagen der Case-Management-Praxis: Fähigkeiten für den menschlichen Dienst

ordirx2u
(38)
Angemeldet als privater Verkäufer
Verbraucherschützende Vorschriften, die sich aus dem EU-Verbraucherrecht ergeben, finden daher keine Anwendung. Der eBay-Käuferschutz gilt dennoch für die meisten Käufe.
US $20,92
Ca.CHF 16,88
Artikelzustand:
Gut
Versand:
Kostenlos USPS Media MailTM.
Standort: Eugene, Oregon, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Do, 21. Aug und Mi, 27. Aug nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Wir wenden ein spezielles Verfahren zur Einschätzung des Liefertermins an – in diese Schätzung fließen Faktoren wie die Entfernung des Käufers zum Artikelstandort, der gewählte Versandservice, die bisher versandten Artikel des Verkäufers und weitere ein. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahme:
Keine Rücknahme.
Zahlungen:
     Diners Club

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:135872474316
Zuletzt aktualisiert am 09. Aug. 2025 01:28:39 MESZAlle Änderungen ansehenAlle Änderungen ansehen

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Gut: Buch, das gelesen wurde, sich aber in einem guten Zustand befindet. Der Einband weist nur sehr ...
Release Year
2015
Book Title
Fundamentals of Case Management Practice: Skills for the Human...
ISBN
9781305094765

Über dieses Produkt

Product Identifiers

Publisher
Cengage Learning
ISBN-10
130509476X
ISBN-13
9781305094765
eBay Product ID (ePID)
4038460963

Product Key Features

Number of Pages
544 Pages
Language
English
Publication Name
Fundamentals of Case Management Practice : Skills for the Human Services
Publication Year
2015
Subject
Social Work, Public Policy / Social Services & Welfare, Psychotherapy / Counseling, Machinery, Counseling / General
Features
Revised
Type
Textbook
Author
Nancy Summers
Subject Area
Political Science, Technology & Engineering, Social Science, Education, Psychology
Series
Mindtap Course List Ser.
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Height
10.8 in
Item Weight
38.4 Oz
Item Length
1 in
Item Width
8.5 in

Additional Product Features

Edition Number
5
Intended Audience
College Audience
LCCN
2014-945917
Dewey Edition
23
Reviews
This text is an integrative guide that describes the complexities of case management in an engaging manner. A great text for courses that train professionals to deal with case management issues., This is an excellent text that covers all the basics of case management in a very usable and applicable format. Case histories, exercises, and the accompanying CD are very helpful.
Dewey Decimal
616
Edition Description
Revised edition
Table Of Content
Section 1: FOUNDATIONS FOR THE BEST PRACTICE IN CASE MANAGEMENT.1. Case Management: Definition and Responsibilities.2. Ethics and Other Professional Responsibilities for Human Service Workers.3. Applying the Ecological Model: A Theoretical Foundation for Human Services.Section 2: USEFUL CLARIFICATIONS AND ATTITUDES.4. Cultural Competence.5. Attitudes and Boundaries.6. Clarifying Who Owns the Problem.Section 3: EFFECTIVE COMMUNICATION.7. Identifying Good Responses and Poor Responses.8. Listening and Responding.9. Asking Questions.10. Bringing Up Difficult Issues.11. Addressing and Disarming Anger.12. Collaborating with People for Change.13. Putting It All Together: Exercises.Section 4: MEETING CLIENTS AND ASSESSING THEIR STRENGTHS AND NEEDS.14. Documenting Initial Inquiries.15. The First Interview.16. Social Histories and Assessment Forms.17. Using the DSM.18. The Mental Status Examination.19. Receiving and Releasing Information.Section 5: DEVELOPING A PLAN WITH A CLIENT.20. Developing a Service Plan at the Case Management Unit.21. Preparing for a Service Planning Conference or Disposition Planning Meeting.22. Making the Referral and Assembling the Record.23. Documentation and Recording.Section 6: MONITORING SERVICES AND FOLLOWING THE CLIENT.24. Monitoring the Services or Treatment.25. Developing Goals and Objectives at the Provider Agency.26. Terminating the Case.
Synopsis
This book/workbook is a step-by-step guide through the case management process, from intake and assessment to referrals and termination. The fifth edition focuses on what is most important for readers to consider, document, and pass along in each step of the human services process. Chapters walk readers through each step of the case management process, while realistic exercises drawn from active professionals expose readers to a broad range of true-to-life circumstances and difficulties.
LC Classification Number
HV43

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Info zu diesem Verkäufer

ordirx2u

100% positive Bewertungen284 Artikel verkauft

Mitglied seit Jan 2024
Angemeldet als privater VerkäuferDaher finden verbraucherschützende Vorschriften, die sich aus dem EU-Verbraucherrecht ergeben, keine Anwendung. Der eBay-Käuferschutz gilt dennoch für die meisten Käufe.

Verkäuferbewertungen (35)

Alle Bewertungen
Positiv
Neutral
Negativ