|Eingestellt in Kategorie:
Ähnlichen Artikel verkaufen?

Grundprinzipien von Lehrplan und Unterricht von Tyler, Ralph W.

by Tyler, Ralph W. | PB | VeryGood
ThriftBooks
(3955990)
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
US $5,49
Ca.CHF 4,39
Artikelzustand:
Sehr gut
May have limited writing in cover pages. Pages are unmarked. ~ ThriftBooks: Read More, Spend ... Mehr erfahrenÜber den Artikelzustand
Letzter Artikel1 verkauft
Ganz entspannt. Kostenloser Versand & Rückversand.
Wurde auch von anderen Nutzern gekauft. Schon 1 verkauft.
Versand:
Kostenlos USPS Media MailTM.
Standort: Aurora, Illinois, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Fr, 5. Sep und Do, 11. Sep bei heutigem Zahlungseingang
Liefertermine - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet berücksichtigen die Bearbeitungszeit des Verkäufers, die PLZ des Artikelstandorts und des Zielorts sowie den Annahmezeitpunkt und sind abhängig vom gewählten Versandservice und dem ZahlungseingangZahlungseingang - wird ein neuem Fenster oder Tab geöffnet. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahme:
30 Tage Rückgabe. Verkäufer zahlt Rückversand.
Zahlungen:
     Diners Club

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:144564084864
Zuletzt aktualisiert am 31. Aug. 2025 08:10:46 MESZAlle Änderungen ansehenAlle Änderungen ansehen

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Sehr gut
Buch, das nicht neu aussieht und gelesen wurde, sich aber in einem hervorragenden Zustand befindet. Der Einband weist keine offensichtlichen Beschädigungen auf. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag vorhanden (sofern zutreffend). Alle Seiten sind vollständig vorhanden, es gibt keine zerknitterten oder eingerissenen Seiten und im Text oder im Randbereich wurden keine Unterstreichungen, Markierungen oder Notizen vorgenommen. Der Inneneinband kann minimale Gebrauchsspuren aufweisen. Minimale Gebrauchsspuren. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers. Alle Zustandsdefinitionen ansehenwird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Hinweise des Verkäufers
“May have limited writing in cover pages. Pages are unmarked. ~ ThriftBooks: Read More, Spend ...
Binding
Paperback
Book Title
Basic Principles of Curriculum and Instruction
Weight
0 lbs
Product Group
Book
IsTextBook
Yes
ISBN
9780226820316

Über dieses Produkt

Product Identifiers

Publisher
University of Chicago Press
ISBN-10
0226820319
ISBN-13
9780226820316
eBay Product ID (ePID)
62953

Product Key Features

Number of Pages
134 Pages
Language
English
Publication Name
Basic Principles of Curriculum and Instruction
Publication Year
1969
Subject
Curricula, General, Aims & Objectives
Type
Textbook
Author
Ralph W. Tyler
Subject Area
Education
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Height
1.1 in
Item Weight
5.7 Oz
Item Length
20.2 in
Item Width
13.3 in

Additional Product Features

Intended Audience
Scholarly & Professional
Dewey Edition
23
Dewey Decimal
373.2
Table Of Content
Introduction 1. What Educational Purposes Should the School Seek to Attain? Studies of Learners Themselves as a Source of Educational Objectives Studies of Contemporary Life Outside the School Suggestions About Objectives from Subject Specialists The Use of Philosophy in Selecting Objectives The Use of a Psychology of Learning in Selecting Objectives Stating Objectives in a Form to be Helpful in Selecting Learning Experiences and in Guiding Teaching 2. How Can Learning Experiences Be Selected Which Are Likely to Be Useful in Attaining These Objectives? Meaning of the Term "Learning Experience" General Principles in Selecting Learning Experiences Illustrations of the Characteristics of Learning Experiences Useful in Attaining Various Types of Objectives 3. How Can Learning Experiences Be Organized for Effective Instruction? What is Meant by "Organization" Criteria for Effective Organization Elements to be Organized Organizing Principles The Organizing Structure The Process of Planning a Unit of Organization 4. How Can the Effectiveness of Learning Experiences Be Evaluated? The Need for Evaluation Basic Notions Regarding Evaluation Evaluation Procedures Using the Results of Evaluation Other Values and Uses of Evaluation Procedures 5. How a School or College Staff May Work on Curriculum Building
Synopsis
What educational purposes should the school seek to attain, and what educational experiences can be provided that are likely to achieve these purposes? Rather than literally answering these questions of curriculum and instruction, Tyler develops a rationale for studying them, and suggests procedures for formulating answers and evaluating programs of study. Quite simply, his book outlines one way of viewing an instructional program as a functioning instrument of education. The four sections of the book deal with ways of formulating, organizing, and evaluating the educational objectives that have been chosen for the curriculum. Tyler emphasizes the fact that curriculum planning is a continuous cyclical process, involving constand replanning, redevelopment, and reappraisal. Substitution of such an integrated view of an instructional program for hit-or-miss judgment as the basis for curriculum development cannot but result in an increasingly effective curriculum.
LC Classification Number
LB1570

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Info zu diesem Verkäufer

ThriftBooks

98,9% positive Bewertungen19.8 Mio. Artikel verkauft

Mitglied seit Mär 2015
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Just Voted on Newsweek - ThriftBooks ranks #1 America's Best Online Shops 2025 in Office, Electronics & Media sector, Media category!!ThriftBooks is a fully independent seller of used books, having ...
Mehr anzeigen
Shop besuchenKontakt

Detaillierte Verkäuferbewertungen

Durchschnitt in den letzten 12 Monaten
Genaue Beschreibung
4.9
Angemessene Versandkosten
5.0
Lieferzeit
5.0
Kommunikation
4.9

Verkäuferbewertungen (5'718'772)

Alle Bewertungen
Positiv
Neutral
Negativ