|Eingestellt in Kategorie:
Ähnlichen Artikel verkaufen?
hpb-blue
(4370)
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer

The Art of Graphic Design: 30th Anniversary Edition, Thompson, Bradbury, 9780300

US $12,55
Ca.CHF 10,34
Artikelzustand:
Neuwertig
Letzter Artikel1 verkauft
Das interessiert die Leute. 3 haben das auf ihrer Beobachtungsliste.
Wurde auch von anderen Nutzern gekauft. Schon 1 verkauft.
Versand:
Kostenlos Economy Shipping.
Standort: Dallas, Texas, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Mo, 12. Mai und Fr, 16. Mai nach 43230 bei heutigem Zahlungseingang
Wir wenden ein spezielles Verfahren zur Einschätzung des Liefertermins an – in diese Schätzung fließen Faktoren wie die Entfernung des Käufers zum Artikelstandort, der gewählte Versandservice, die bisher versandten Artikel des Verkäufers und weitere ein. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahme:
60 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Wenn Sie ein eBay-Versandetikett verwenden, werden die Kosten dafür von Ihrer Rückerstattung abgezogen.
Zahlungen:
     Diners Club

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:156772196325
Zuletzt aktualisiert am 07. Mai. 2025 20:18:10 MESZAlle Änderungen ansehenAlle Änderungen ansehen

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Neuwertig: Buch, das wie neu aussieht, aber bereits gelesen wurde. Der Einband weist keine ...
ISBN
9780300238570

Über dieses Produkt

Product Identifiers

Publisher
Yale University Press
ISBN-10
0300238576
ISBN-13
9780300238570
eBay Product ID (ePID)
19038273084

Product Key Features

Edition
30
Book Title
Art of Graphic Design : 30th Anniversary Edition
Number of Pages
248 Pages
Language
English
Topic
History & Criticism, Individual Artists / Monographs, Graphic Arts / General, Decorative Arts
Publication Year
2018
Illustrator
Yes
Genre
Design, Art
Author
Bradbury Thompson
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Height
0.1 in
Item Weight
51 Oz
Item Length
1.3 in
Item Width
1 in

Additional Product Features

Intended Audience
Trade
LCCN
2018-936241
TitleLeading
The
Afterword by
Helfand, Jessica
Edition Description
Anniversary
Synopsis
A revered classic of American design delights anew with the freshness and ingenuity of its approach Bradbury Thompson (1911-1995) remains one of the most admired and influential graphic designers of the twentieth century, having trained a generation of design students while on the faculty of the Yale School of Art for more than thirty years. The art director of Mademoiselle and design director of Art News and Art News Annual in the decades after World War II, Thompson was also a distinguished designer of limited-edition books, postage stamps, rationalized alphabets, corporate identification programs, trademarks, and sacred works (most notably the Washburn College Bible ). Thompson also designed more than sixty issues of Westvaco Inspirations , a magazine that was published by the Westvaco Corporation and distributed to thousands of printers, designers, and teachers to show the range and versatility of printing papers. Thompson was especially revered for his ability to adapt classic typography for the modern world. Bradbury Thompson: The Art of Graphic Design is a landmark in the history of fine bookmaking. First published by Yale University Press in 1988 and designed by Thompson himself, it was praised by the New York Times as a book in which "art and design are gloriously and daringly mixed." Original texts by the author and other notable designers, critics, and art historians, including J. Carter Brown, Alvin Eisenman, and Steven Heller, explore Thompson's methods and design philosophy, and a newly commissioned afterword by Jessica Helfand attests to the enduring importance of his work. Both a retrospective and a manifesto, the book surveys Thompson's timeless contributions to American graphic design, including his experimental work and his work in magazines, typography, books, simplified alphabets, and contemporary postage stamps. Published for the first time in paperback, this classic text is now available for a new generation of designers and students.
LC Classification Number
NC997.T4 2018

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Info zu diesem Verkäufer

hpb-blue

98,9% positive Bewertungen20 Tsd. Artikel verkauft

Mitglied seit Jul 2014
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Shop besuchenKontakt

Detaillierte Verkäuferbewertungen

Durchschnitt in den letzten 12 Monaten
Genaue Beschreibung
4.9
Angemessene Versandkosten
5.0
Lieferzeit
5.0
Kommunikation
5.0

Verkäuferbewertungen (5'117)

Alle Bewertungen
Positiv
Neutral
Negativ