
Gaming als Kultur: Essays über Realität, Identität und Erfahrung in Fantasy-Spielen
US $9,00US $9,00
Fr, 11. Jul, 10:24Fr, 11. Jul, 10:24
Bild 1 von 7







Galerie
Bild 1 von 7







Ähnlichen Artikel verkaufen?
Gaming als Kultur: Essays über Realität, Identität und Erfahrung in Fantasy-Spiele n
US $9,00
Ca.CHF 7,22
oder Preisvorschlag
Artikelzustand:
Neuwertig
Buch, das wie neu aussieht, aber bereits gelesen wurde. Der Einband weist keine sichtbaren Gebrauchsspuren auf. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag vorhanden (sofern zutreffend). Alle Seiten sind vollständig vorhanden, es gibt keine zerknitterten oder eingerissenen Seiten und im Text oder im Randbereich wurden keine Unterstreichungen, Markierungen oder Notizen vorgenommen. Der Inneneinband kann minimale Gebrauchsspuren aufweisen. Minimale Gebrauchsspuren. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers.
Oops! Looks like we're having trouble connecting to our server.
Refresh your browser window to try again.
Versand:
US $4,00 (ca. CHF 3,21) USPS Media MailTM.
Standort: Flintstone, Georgia, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Sa, 19. Jul und Do, 24. Jul bei heutigem Zahlungseingang
Rücknahme:
30 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Wenn Sie ein eBay-Versandetikett verwenden, werden die Kosten dafür von Ihrer Rückerstattung abgezogen.
Zahlungen:
Sicher einkaufen
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:157147809306
Artikelmerkmale
- Artikelzustand
- Series
- McFarland
- Educational Level
- Adult & Further Education
- Level
- Advanced
- ISBN
- 9780786424368
Über dieses Produkt
Product Identifiers
Publisher
Mcfarland & Company, Incorporated Publishers
ISBN-10
0786424362
ISBN-13
9780786424368
eBay Product ID (ePID)
50571284
Product Key Features
Number of Pages
232 Pages
Publication Name
Gaming As Culture : Essays on Reality, Identity and Experience in Fantasy Games
Language
English
Publication Year
2006
Subject
General, Popular Culture, Role Playing & Fantasy
Type
Textbook
Subject Area
Social Science, Games & Activities
Format
Trade Paperback
Dimensions
Item Height
0.5 in
Item Weight
11.2 Oz
Item Length
9 in
Item Width
6 in
Additional Product Features
Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
2006-001521
Reviews
"perfect...studious and detailed"-- Midwest Book Review "impressive...superb...insightful perspectives"-- Journal of Popular Culture "this book presents the most current research in fantasy games"-- New Books in the Communications Library., "perfect...studious and detailed"- Midwest Book Review ; "impressive...superb...insightful perspectives"- Journal of Popular Culture ; "this book presents the most current research in fantasy games"- New Books in the Communications Library., "perfect...studious and detailed"-- Midwest Book Review ; "impressive...superb...insightful perspectives"-- Journal of Popular Culture ; "this book presents the most current research in fantasy games"-- New Books in the Communications Library.
Dewey Edition
22
Number of Volumes
1 vol.
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
793.93
Table Of Content
Table of Contents Acknowledgments Introduction: Fantasy Games, Gaming Cultures, and Social Life I. SOCIAL REALITY 1. The Role-Playing Game and the Game of Role-Playing: The Ludic Self and Everyday Life 2. Incorporative Discourse Strategies in Tabletop Fantasy Role-Playing Gaming 3. Social Events and Roles in Magic: A Semiotic Analysis II. IDENTITY 4. Consumption and Authenticity in the Collectible Strategy Games Subculture 5. Desktop Conquistadors: Negotiating American Manhood in the Digital Fantasy Role-Playing Game 6. Playing with Identity: Unconscious Desire and Role-Playing Games 7. The Business and the Culture of Gaming III. EXPERIENCE 8. Online Gaming and the Interactional Self: Identity Interplay in Situated Practice 9. Invoking the Avatar: Gaming Skills as Cultural and Out-of-Game Capital 10. Vicarious Experience: Staying There Connected With and Through Our Own and Other Characters About the Contributors Index
Synopsis
Presents research in fantasy games, and examines the cultural and constructionist dimensions of fantasy gaming as a leisure activity. Each chapter of this book investigates some social or behavioural aspect of fantasy gaming, and provides insight into the cultural, linguistic, sociological, and psychological impact of these games., Since tabletop fantasy role-playing games emerged in the 1970s, fantasy gaming has made a unique contribution to popular culture and perceptions of social realities in America and around the world. This contribution is increasingly apparent as the gaming industry has diversified with the addition of collectible strategy games and other innovative products, as well as the recent advancements in videogame technology. This book presents the most current research in fantasy games and examines the cultural and constructionist dimensions of fantasy gaming as a leisure activity. Each chapter investigates some social or behavioral aspect of fantasy gaming and provides insight into the cultural, linguistic, sociological, and psychological impact of games on both the individual and society. Section I discusses the intersection of fantasy and real-world scenarios and how the construction of a fantasy world is dialectically related to the construction of a gamer's social reality. Because the basic premise of fantasy gaming is the assumption of virtual identities, Section II looks at the relationship between gaming and various aspects of identity. The third and final section examines what the personal experiences of gamers can tell us about how humans experience reality. Instructors considering this book for use in a course may request an examination copy here.
LC Classification Number
GV1469.6.G36 2006
Artikelbeschreibung des Verkäufers
Info zu diesem Verkäufer
AllMacks
100% positive Bewertungen•10 Tsd. Artikel verkauft
Angemeldet als privater VerkäuferDaher finden verbraucherschützende Vorschriften, die sich aus dem EU-Verbraucherrecht ergeben, keine Anwendung. Der eBay-Käuferschutz gilt dennoch für die meisten Käufe.
Verkäuferbewertungen (5'038)
Dieser Artikel (1)
Alle Artikel (5'038)
- y***a (25)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufThe book was shipped out fast and packaged so incredibly well there was no chance for damage. It was exactly as described, too. Great experience! Great seller! Highly recommended!
- l***l (559)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufFast shipping and very well done! Recommended!!
- s***5 (38)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter Kaufpromptly received as described
- _***t (41)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufLooks great!
Noch mehr entdecken:
- Retro Gamer,
- Romane Fantasy Belletristik,
- Fantasy-Belletristik-Erwachsene Bücher,
- Fantasy Bücher Dämonen Belletristik,
- Moderne Fantasy Bücher Belletristik,
- Fantasy Bücher Belletristik Literatur,
- Fantasy Romane & Erzählungen für Kinder & Jugendliche,
- Deutsche Fantasy Bücher Belletristik,
- Harry-Potter-Fantasy-Belletristik - Bücher,
- J.R.R. - Tolkien-Fantasy-Belletristik-Bücher