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Soda Goes Pop: Pepsi-Cola Advertising and Popular Music (Tracking Pop), Love Ph.
US $30,45
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“.”
Gut
Buch, das gelesen wurde, sich aber in einem guten Zustand befindet. Der Einband weist nur sehr geringfügige Beschädigungen auf, wie z.B. kleinere Schrammen, er hat aber weder Löcher, noch ist er eingerissen. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag möglicherweise nicht mehr vorhanden. Die Bindung weist geringfügige Gebrauchsspuren auf. Die Mehrzahl der Seiten ist unbeschädigt, das heißt, es gibt kaum Knitter oder Einrisse, es wurden nur in geringem Maße Bleistiftunterstreichungen im Text vorgenommen, es gibt keine Textmarkierungen und die Randbereiche sind nicht beschrieben. Alle Seiten sind vollständig vorhanden. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers.
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eBay-Artikelnr.:174469855691
Artikelmerkmale
- Artikelzustand
- Gut
- Hinweise des Verkäufers
- “.”
- Book Title
- Soda Goes Pop: Pepsi-Cola Advertising and Popular Music (Track
- ISBN
- 9780472054022
Über dieses Produkt
Product Identifiers
Publisher
University of Michigan Press
ISBN-10
0472054023
ISBN-13
9780472054022
eBay Product ID (ePID)
19038422796
Product Key Features
Number of Pages
330 Pages
Publication Name
Soda Goes Pop : Pepsi-Cola Advertising and Popular Music
Language
English
Subject
Industries / Food Industry, Advertising & Promotion, Genres & Styles / Pop Vocal
Publication Year
2019
Type
Textbook
Subject Area
Music, Business & Economics
Series
Tracking Pop Ser.
Format
Trade Paperback
Dimensions
Item Height
1.7 in
Item Weight
15.1 Oz
Item Length
9 in
Item Width
6 in
Additional Product Features
Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
2019-007780
Dewey Edition
23
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
781.59
Synopsis
Pepsi turned pop music in commercials from novelty to norm--with profound effects on both American culture and commerce, From its 1939 "Nickel, Nickel" jingle to pathbreaking collaborations with Michael Jackson and Madonna to its pair of X Factor commercials in 2011 and 2012, Pepsi-Cola has played a leading role in drawing the American pop music industry into a synergetic relationship with advertising. This idea has been copied successfully by countless other brands over the years, and such commercial collaboration is commonplace today--but how did we get here? How and why have pop music aesthetics been co-opted to benefit corporate branding? What effect have Pepsi's music marketing practices in particular had on other brands, the advertising industry, and popular music itself? Soda Goes Pop investigates these and other vital questions around the evolving relationships between popular music and corporate advertising. Joanna K. Love joins musical analysis, historical research, and cultural theory to trace parallel shifts in these industries over eight decades. In addition to scholarly and industry resources, she draws on first-hand accounts, pop culture magazines, trade press journals, and other archival materials. Pepsi's longevity as an influential American brand, its legendary commercials, and its pioneering, relentless pursuit of alliances with American musical stars makes the brand a particularly instructive point of focus. Several of the company's most famous ad campaigns are prime examples of the practice of redaction, whereby marketers select, censor, and restructure musical texts to fit commercial contexts in ways that revise their aesthetic meanings and serve corporate aims. Ultimately, Love demonstrates how Pepsi's marketing has historically appropriated and altered images of pop icons and the meanings of hit songs, and how these commercials shaped relationships between the American music business, the advertising industry, and corporate brands. Soda Goes Pop is a rich resource for scholars and students of American studies, popular culture, advertising, broadcast media, and musicology. It is also an accessible and informative book for the general reader, as Love's musical and theoretical analyses are clearly presented for non-specialist audiences and readers with varying degrees of musical knowledge.
LC Classification Number
ML3917.U6L68 2019
Artikelbeschreibung des Verkäufers
Info zu diesem Verkäufer
Intergalactic Books and More
99,4% positive Bewertungen•315 Tsd. Artikel verkauft
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- o***5 (1)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufWould buy from here again. Everything went as supposed to
- 4***b (29)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufThat looks beautiful and almost brand new. Thanks.
- a***i (1172)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufExcellent volume at a great price!! Book was meticulously packaged and shipping super fast!! Highly Recommend!! Thanks!!
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