|Eingestellt in Kategorie:
Ähnlichen Artikel verkaufen?

Lektionen in der Wahrnehmung: Der Avantgarde-Filmemacher als... von Paul Taberham

aFrolicOfTheirOwn
(3063)
Angemeldet als privater Verkäufer
Verbraucherschützende Vorschriften, die sich aus dem EU-Verbraucherrecht ergeben, finden daher keine Anwendung. Der eBay-Käuferschutz gilt dennoch für die meisten Käufe.
US $46,00
Ca.CHF 37,15
oder Preisvorschlag
Artikelzustand:
Sehr gut
Very good condition. Clean text without highlighting or underlining. Tight spine. Light wear to the ... Mehr erfahrenÜber den Artikelzustand
Ganz entspannt. Rückgaben akzeptiert.
Abholung:
Kostenlose Abholung in Ardmore, Pennsylvania, USA.
Versand:
US $5,95 (ca. CHF 4,80) USPS Media MailTM.
Standort: Ardmore, Pennsylvania, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Fr, 22. Aug und Di, 26. Aug bei heutigem Zahlungseingang
Wir wenden ein spezielles Verfahren zur Einschätzung des Liefertermins an – in diese Schätzung fließen Faktoren wie die Entfernung des Käufers zum Artikelstandort, der gewählte Versandservice, die bisher versandten Artikel des Verkäufers und weitere ein. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahme:
30 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Wenn Sie ein eBay-Versandetikett verwenden, werden die Kosten dafür von Ihrer Rückerstattung abgezogen.
Zahlungen:
     Diners Club

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:205570948457
Zuletzt aktualisiert am 17. Aug. 2025 18:27:24 MESZAlle Änderungen ansehenAlle Änderungen ansehen

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Sehr gut
Buch, das nicht neu aussieht und gelesen wurde, sich aber in einem hervorragenden Zustand befindet. Der Einband weist keine offensichtlichen Beschädigungen auf. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag vorhanden (sofern zutreffend). Alle Seiten sind vollständig vorhanden, es gibt keine zerknitterten oder eingerissenen Seiten und im Text oder im Randbereich wurden keine Unterstreichungen, Markierungen oder Notizen vorgenommen. Der Inneneinband kann minimale Gebrauchsspuren aufweisen. Minimale Gebrauchsspuren. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers. Alle Zustandsdefinitionen ansehenwird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Hinweise des Verkäufers
“Very good condition. Clean text without highlighting or underlining. Tight spine. Light wear to the ...
ISBN
9781785336416

Über dieses Produkt

Product Identifiers

Publisher
Berghahn Books, Incorporated
ISBN-10
178533641X
ISBN-13
9781785336416
eBay Product ID (ePID)
23038707221

Product Key Features

Number of Pages
226 Pages
Publication Name
Lessons in Perception : the Avantgarde Filmmaker As Practical Psychologist
Language
English
Publication Year
2018
Subject
Film / General, Film / Genres / General, Cognitive Psychology & Cognition, Film & Video
Type
Textbook
Author
Paul Taberham
Subject Area
Art, Performing Arts, Psychology
Format
Hardcover

Dimensions

Item Length
9 in
Item Width
6 in

Additional Product Features

Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
2017-058327
Reviews
"This intense, compact book examines avant-garde and experimental film in an entirely new light...Armed with an authoritative grasp of the subject matter and aided by numerous frame grabs throughout the volume, Taberham ...[offers] something new: an exploration into the psychological terrain of the cinematic avant-garde, demonstrating how it completely abrogates the conventions of commercial cinema...Highly Recommended." * Choice "...precisely constructed, and effortlessly written... a very teachable book. Taberham has written an accessible and brilliant text, which can foster interest and passion for theory in others. And in this sense, LIP makes for an ideal source for satisfying a variety of curricular purposes from film theory courses, to courses on the history and theory of avant-garde and experimental cinema, to methodologies of film analysis. LIP is not only, then, a solid, intriguingly uncommon, and welcome new work in cognitive film theory; it is also a versatile and flexible pedagogical tool, which could successfully enrich, if properly framed, students' experiences in film studies." * Projections "This lucid, informative text allows readers to consider the ongoing relevance of--and perhaps the need for--avant-garde filmmaking in a world driven increasingly by the economic demands of mainstream spectacle." * William Brown, University of Roehampton, "This intense, compact book examines avant-garde and experimental film in an entirely new light...Armed with an authoritative grasp of the subject matter and aided by numerous frame grabs throughout the volume, Taberham ...[offers] something new: an exploration into the psychological terrain of the cinematic avant-garde, demonstrating how it completely abrogates the conventions of commercial cinema...Highly Recommended." * Choice "The author's desire to synthesize experimental artwork with psychology yields some fascinating insights and will hopefully inspire similar analyses of other avant-garde films." * FilmInt "...precisely constructed, and effortlessly written... a very teachable book. Taberham has written an accessible and brilliant text, which can foster interest and passion for theory in others. And in this sense, LIP makes for an ideal source for satisfying a variety of curricular purposes from film theory courses, to courses on the history and theory of avant-garde and experimental cinema, to methodologies of film analysis. LIP is not only, then, a solid, intriguingly uncommon, and welcome new work in cognitive film theory; it is also a versatile and flexible pedagogical tool, which could successfully enrich, if properly framed, students' experiences in film studies." * Projections "This lucid, informative text allows readers to consider the ongoing relevance of--and perhaps the need for--avant-garde filmmaking in a world driven increasingly by the economic demands of mainstream spectacle." * William Brown, University of Roehampton, "This intense, compact book examines avant-garde and experimental film in an entirely new light...Armed with an authoritative grasp of the subject matter and aided by numerous frame grabs throughout the volume, Taberham ...[offers] something new: an exploration into the psychological terrain of the cinematic avant-garde, demonstrating how it completely abrogates the conventions of commercial cinema...Highly Recommended." * Choice "This lucid, informative text allows readers to consider the ongoing relevance of--and perhaps the need for--avant-garde filmmaking in a world driven increasingly by the economic demands of mainstream spectacle." * William Brown, University of Roehampton, "This lucid, informative text allows readers to consider the ongoing relevance of--and perhaps the need for--avant-garde filmmaking in a world driven increasingly by the economic demands of mainstream spectacle." * William Brown, University of Roehampton
Dewey Edition
23
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
791.43611
Table Of Content
List of Illustrations Acknowledgements Introduction PART I: COGNITION Chapter 1. The Specter of Narrative Chapter 2. Ghost Films of the Avant-Garde PART II: VISUAL PERCEPTION Chapter 3. Bottom Up Processing, Entoptic Vision and the Innocent Eye in the Films of Stan Brakhage Chapter 4. Robert Breer and the Dialectic of Eye and Camera PART III: AUDIO-VISUAL PERCEPTION Chapter 5. Synaesthetic Film Reconsidered Chapter 6. Three Dimensions of Visual Music Conclusion Bibliography
Synopsis
Narrative comprehension, memory, hallucination, and dreaming have long been objects of fascination for cognitive psychologists, as well as inspiration for experimental filmmakers. Lessons in Perception brings together film theory and psychological research by exploring how experimental filmmakers expand the viewer's range of aesthetic sensitivities, and the creative possibilities uncharted by commercial cinema., Narrative comprehension, memory, motion, depth perception, synesthesia, hallucination, and dreaming have long been objects of fascination for cognitive psychologists. They have also been among the most potent sources of creative inspiration for experimental filmmakers. Lessons in Perception melds film theory and cognitive science in a stimulating investigation of the work of iconic experimental artists such as Stan Brakhage, Robert Breer, Maya Deren, and Jordan Belson. In illustrating how avant-garde filmmakers draw from their own mental and perceptual capacities, author Paul Taberham offers a compelling account of how their works expand the spectator's range of aesthetic sensitivities and open creative vistas uncharted by commercial cinema.
LC Classification Number
PN1995.9.E96 T33 201

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Info zu diesem Verkäufer

aFrolicOfTheirOwn

100% positive Bewertungen8.0 Tsd. Artikel verkauft

Mitglied seit Dez 2003
Antwortet meist innerhalb 24 Stunden
Angemeldet als privater VerkäuferDaher finden verbraucherschützende Vorschriften, die sich aus dem EU-Verbraucherrecht ergeben, keine Anwendung. Der eBay-Käuferschutz gilt dennoch für die meisten Käufe.
Used books of all genres.
Shop besuchenKontakt

Detaillierte Verkäuferbewertungen

Durchschnitt in den letzten 12 Monaten
Genaue Beschreibung
5.0
Angemessene Versandkosten
4.9
Lieferzeit
5.0
Kommunikation
5.0

Verkäuferbewertungen (2'786)

Alle Bewertungen
Positiv
Neutral
Negativ