Dieses Angebot wurde verkauft am Do, 18. Sep um 12:01.
Indigene Kinder überleben in öffentlichen Schulen von Leilani Sabzalian (Englisch)
Verkauft
Indigene Kinder überleben in öffentlichen Schulen von Leilani Sabzalian (Englisch)
US $19,95US $19,95
Fr, 19. Sep, 00:01Fr, 19. Sep, 00:01

Indigene Kinder überleben in öffentlichen Schulen von Leilani Sabzalian (Englisch)

Noz Deals
(374)
Angemeldet als privater Verkäufer
Verbraucherschützende Vorschriften, die sich aus dem EU-Verbraucherrecht ergeben, finden daher keine Anwendung. Der eBay-Käuferschutz gilt dennoch für die meisten Käufe.
US $19,95
Ca.CHF 15,92
Artikelzustand:
Neu
    Abholung:
    Kostenlose Abholung in Wapato, Washington, USA.
    Versand:
    US $4,47 (ca. CHF 3,57) USPS Media MailTM.
    Standort: Wapato, Washington, USA
    Lieferung:
    Lieferung zwischen Mo, 6. Okt und Mi, 8. Okt nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
    Wir wenden ein spezielles Verfahren zur Einschätzung des Liefertermins an – in diese Schätzung fließen Faktoren wie die Entfernung des Käufers zum Artikelstandort, der gewählte Versandservice, die bisher versandten Artikel des Verkäufers und weitere ein. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
    Rücknahme:
    30 Tage Rückgabe. Verkäufer zahlt Rückversand.
    Zahlungen:
         Diners Club

    Sicher einkaufen

    eBay-Käuferschutz
    Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
    Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
    eBay-Artikelnr.:205724737829

    Artikelmerkmale

    Artikelzustand
    Neu: Neues, ungelesenes, ungebrauchtes Buch in makellosem Zustand ohne fehlende oder beschädigte ...
    Book Title
    Indigenous Childrens Survivance in Public Schools
    ISBN-13
    9781138384507
    ISBN
    9781138384507
    Kategorie

    Über dieses Produkt

    Product Identifiers

    Publisher
    Routledge
    ISBN-10
    113838450X
    ISBN-13
    9781138384507
    eBay Product ID (ePID)
    13038744305

    Product Key Features

    Number of Pages
    246 Pages
    Language
    English
    Publication Name
    Indigenous Children's Survivance in Public Schools
    Publication Year
    2019
    Subject
    Urban, General, Ethnic Studies / Native American Studies
    Type
    Textbook
    Author
    Leilani Sabzalian
    Subject Area
    Social Science, Education
    Series
    Indigenous and Decolonizing Studies in Education Ser.
    Format
    Trade Paperback

    Dimensions

    Item Height
    0.8 in
    Item Weight
    13.2 Oz
    Item Length
    9.8 in
    Item Width
    3.9 in

    Additional Product Features

    Intended Audience
    College Audience
    LCCN
    2018-044652
    Reviews
    "Much has been written about Native students, their communities, and their experiences in schools. This book offers us an intimate view on how Native students and their communities experience education, through their eyes. This text disrupts deficit notions of who Native students are and offers teachers concrete tools to understand the unique contours of what this looks like in the context of settler colonial schooling. Moreover it can be used to fill gaps in teacher knowledge around Indigenous studies that is useful for a variety of existing pedagogical practices including place-based education, anti-racist education, multicultural education, and culturally sustaining approaches. More important, it centers Indigenous knowledges and methodologies to paint a picture of not only the enduring legacy of colonial education but also how Indigenous communities resist and flourish, despite it. To do this, Dr. Sabzalian offers us an important tool of survivance storytelling--using Vizenor's notion of survivance and Brayboy's contribution of TribalCrit--that "specifically foregrounds colonization and aims to further Indigenous self-determination and sovereignty." In sum, this book represents the first serious examination of the schooling of Indigenous peoples using the literatures of critical Indigenous studies and settler colonialism, alongside the existing and numerable works produced within the field of education on Indigenous/American Indian/Alaska Native education. It is accessible, powerful, and should be on every educator's desk." --Dolores Calderon, J.D., Ph.D., Associate Professor of Youth Society and Justice, Western Washington University
    Table Of Content
    Preface Acknowledgements Introduction Part I: Colonialism in the Classroom 1. Pilgrims and Invented Indians 2. Halloween Costumes and Native Identity 3. Native Sheroes and Complex Personhood Part II: Colonialism in the Culture of Schools 4. Little Anthropologists 5. Native Heritage Month 6. Education on the Border of Sovereignty Conclusion: Interventions for Urban Indigenous Education Index
    Synopsis
    This volume highlights the ways that colonization continues to shape Native students' experiences. By documenting the intelligence, artfulness, and survivance of Native students and educators, the book corrects deficit framings of Indigenous students, inviting educators to examine their own contexts to better support Native students in schools., Indigenous Children's Survivance in Public Schools examines the cultural, social, and political terrain of Indigenous education by providing accounts of Indigenous students and educators creatively navigating the colonial dynamics within public schools. Through a series of survivance stories, the book surveys a range of educational issues, including implementation of Native-themed curriculum, teachers' attempts to support Native students in their classrooms, and efforts to claim physical and cultural space in a school district, among others. As a collective, these stories highlight the ways that colonization continues to shape Native students' experiences in schools. By documenting the nuanced intelligence, courage, artfulness, and survivance of Native students, families, and educators, the book counters deficit framings of Indigenous students. The goal is also to develop educators' anticolonial literacy so that teachers can counter colonialism and better support Indigenous students in public schools.
    LC Classification Number
    E97.S23 2019

    Artikelbeschreibung des Verkäufers

    Info zu diesem Verkäufer

    Noz Deals

    99,7% positive Bewertungen944 Artikel verkauft

    Mitglied seit Nov 2019
    Antwortet meist innerhalb 24 Stunden
    Angemeldet als privater VerkäuferDaher finden verbraucherschützende Vorschriften, die sich aus dem EU-Verbraucherrecht ergeben, keine Anwendung. Der eBay-Käuferschutz gilt dennoch für die meisten Käufe.
    Shop besuchenKontakt

    Detaillierte Verkäuferbewertungen

    Durchschnitt in den letzten 12 Monaten
    Genaue Beschreibung
    5.0
    Angemessene Versandkosten
    4.9
    Lieferzeit
    5.0
    Kommunikation
    5.0

    Verkäuferbewertungen (361)

    Alle Bewertungen ansehen