|Eingestellt in Kategorie:
Ähnlichen Artikel verkaufen?

Sounding Like a No-No: Queer Sounds and Eccentric Acts in the Post-Soul Era by

textbooks_source
(37602)
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
US $12,72
Ca.CHF 10,12
Artikelzustand:
Gut
2 verfügbar2 verkauft
Beliebter Artikel. Schon 2 verkauft.
Ganz entspannt. Rückgaben akzeptiert.
Versand:
Kostenlos USPS Media MailTM.
Standort: 65203, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Mi, 30. Jul und Sa, 2. Aug nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Wir wenden ein spezielles Verfahren zur Einschätzung des Liefertermins an – in diese Schätzung fließen Faktoren wie die Entfernung des Käufers zum Artikelstandort, der gewählte Versandservice, die bisher versandten Artikel des Verkäufers und weitere ein. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahme:
30 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Wenn Sie ein eBay-Versandetikett verwenden, werden die Kosten dafür von Ihrer Rückerstattung abgezogen.
Zahlungen:
     Diners Club

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:234387908079
Zuletzt aktualisiert am 15. Jul. 2025 01:38:45 MESZAlle Änderungen ansehenAlle Änderungen ansehen

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Gut: Buch, das gelesen wurde, sich aber in einem guten Zustand befindet. Der Einband weist nur sehr ...
ISBN
9780472051793

Über dieses Produkt

Product Identifiers

Publisher
University of Michigan Press
ISBN-10
0472051792
ISBN-13
9780472051793
eBay Product ID (ePID)
117274624

Product Key Features

Number of Pages
266 Pages
Language
English
Publication Name
Sounding like a No-No : Queer Sounds and Eccentric Acts in the Post-Soul Era
Publication Year
2012
Subject
Genres & Styles / Soul & R 'NB, Lgbt Studies / Gay Studies, Ethnic Studies / African American Studies, Genres & Styles / Pop Vocal
Type
Textbook
Author
Francesca T. Royster
Subject Area
Music, Social Science
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Height
0.6 in
Item Weight
23.5 Oz
Item Length
9 in
Item Width
6 in

Additional Product Features

Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
2012-033639
Dewey Edition
23
Dewey Decimal
781.640973
Synopsis
Sounding Like a No-No traces a rebellious spirit in postcivil rights black music by focusing on a range of offbeat, eccentric, queer, or slippery performances by leading musicians influenced by the cultural changes brought about by the civil rights, black nationalist, feminist, and LGBTQ movements, who through reinvention created a repertoire of performances that have left a lasting mark on popular music. The book's innovative readings of performers including Michael Jackson, Grace Jones, Stevie Wonder, Eartha Kitt, and Meshell Ndegeocello demonstrate how embodied sound and performance became a means for creativity, transgression, and social critique, a way to reclaim imaginative and corporeal freedom from the social death of slavery and its legacy of racism, to engender new sexualities and desires, to escape the sometimes constrictive codes of respectability and uplift from within the black community, and to make space for new futures for their listeners. The book's perspective on music as a form of black corporeality and identity, creativity, and political engagement will appeal to those in African American studies, popular music studies, queer theory, and black performance studies; general readers will welcome its engaging, accessible, and sometimes playful writing style, including elements of memoir., Sounding Like a No-No traces a rebellious spirit in post-civil rights black music by focusing on a range of offbeat, eccentric, queer, or slippery performances by leading musicians influenced by the cultural changes brought about by the civil rights, black nationalist, feminist, and LGBTQ movements, who through reinvention created a repertoire of performances that have left a lasting mark on popular music. The book's innovative readings of performers including Michael Jackson, Grace Jones, Stevie Wonder, Eartha Kitt, and Meshell Ndegeocello demonstrate how embodied sound and performance became a means for creativity, transgression, and social critique, a way to reclaim imaginative and corporeal freedom from the social death of slavery and its legacy of racism, to engender new sexualities and desires, to escape the sometimes constrictive codes of respectability and uplift from within the black community, and to make space for new futures for their listeners. The book's perspective on music as a form of black corporeality and identity, creativity, and political engagement will appeal to those in African American studies, popular music studies, queer theory, and black performance studies; general readers will welcome its engaging, accessible, and sometimes playful writing style, including elements of memoir.
LC Classification Number
ML3918.P67R69 2013

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Info zu diesem Verkäufer

textbooks_source

99,2% positive Bewertungen249 Tsd. Artikel verkauft

Mitglied seit Mai 2017
Antwortet meist innerhalb 24 Stunden
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Shop besuchenKontakt

Detaillierte Verkäuferbewertungen

Durchschnitt in den letzten 12 Monaten
Genaue Beschreibung
4.9
Angemessene Versandkosten
5.0
Lieferzeit
5.0
Kommunikation
5.0

Verkäuferbewertungen (39'790)

Alle Bewertungen
Positiv
Neutral
Negativ
    • s***w (509)- Bewertung vom Käufer.
      Letzter Monat
      Bestätigter Kauf
      As described. Positive transaction.
    Alle Bewertungen ansehen