Bild 1 von 1

Galerie
Bild 1 von 1

Ähnlichen Artikel verkaufen?
Aunt Jemima, Uncle Ben, and Rastus: Blacks in Advertising, Yesterday, Today, an
US $25,12
Ca.CHF 20,12
Artikelzustand:
Gut
Buch, das gelesen wurde, sich aber in einem guten Zustand befindet. Der Einband weist nur sehr geringfügige Beschädigungen auf, wie z.B. kleinere Schrammen, er hat aber weder Löcher, noch ist er eingerissen. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag möglicherweise nicht mehr vorhanden. Die Bindung weist geringfügige Gebrauchsspuren auf. Die Mehrzahl der Seiten ist unbeschädigt, das heißt, es gibt kaum Knitter oder Einrisse, es wurden nur in geringem Maße Bleistiftunterstreichungen im Text vorgenommen, es gibt keine Textmarkierungen und die Randbereiche sind nicht beschrieben. Alle Seiten sind vollständig vorhanden. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers.
2 verfügbar
Oops! Looks like we're having trouble connecting to our server.
Refresh your browser window to try again.
Versand:
Kostenlos USPS Media MailTM.
Standort: Columbia, Missouri, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Mo, 21. Jul und Fr, 25. Jul nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Rücknahme:
30 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Wenn Sie ein eBay-Versandetikett verwenden, werden die Kosten dafür von Ihrer Rückerstattung abgezogen.
Zahlungen:
Sicher einkaufen
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:236068056148
Artikelmerkmale
- Artikelzustand
- Book Title
- Aunt Jemima, Uncle Ben, and Rastus: Blacks in Advertising, Yester
- ISBN
- 9780275951849
Über dieses Produkt
Product Identifiers
Publisher
Bloomsbury Publishing USA
ISBN-10
0275951847
ISBN-13
9780275951849
eBay Product ID (ePID)
81624
Product Key Features
Number of Pages
256 Pages
Language
English
Publication Name
Aunt Jemima, Uncle Ben, and Rastus : Blacks in Advertising, Yesterday, Today, and Tomorrow
Publication Year
1994
Subject
Media Studies, General, Ethnic Studies / African American Studies
Type
Textbook
Subject Area
Social Science, Business & Economics
Format
Trade Paperback
Dimensions
Item Height
0.5 in
Item Weight
12.8 Oz
Item Length
9.2 in
Item Width
6.1 in
Additional Product Features
Intended Audience
College Audience
LCCN
93-037507
Reviews
"A well-researched and written book . . . The author does an excellent job of exploring the nuances of racial stereotyping . . . Recommended for history, black studies, and media studies collections." -- Library Journal "[A]n important book, rigorously researched and quite readable." -- Everette E. Dennis, Executive Director The Freedom Forum Media "Read Kern-Foxworth if you want to understand how the tricks of imagery that we all can see actually work." -- Black Issues in Higher Education, "A well-researched and written book . . . The author does an excellent job of exploring the nuances of racial stereotyping . . . Recommended for history, black studies, and media studies collections" Library Journal, "Read Kern-Foxworth if you want to understand how the tricks of imagery that we all can see actually work"- Black Issues in Higher Education, ". . . an important book, rigorously researched and quite readable." Everette E. Dennis, Executive Director The Freedom Forum Media Studies Center, "Read Kern-Foxworth if you want to understand how the tricks of imagery that we all can see actually work" Black Issues in Higher Education
Number of Volumes
1 vol.
Illustrated
Yes
Table Of Content
Dedication Foreword by Alex Haley Preface Introduction Slave Advertisements: A Mirror to the "Peculiar Institution" Memories of the Way We Were: Blacks in Early Advertising Myths, Lies, and Stereotypes: Black Advertising Symbols, Characters, and Models Aunt Jemima: The Most Battered Woman in America Rises to the Top Invisible Consumers: Gaining Equal Representation for Blacks in Advertising Separate But Definitely Not Equal: Frequency of Blacks in Advertising Blacks in Advertising: Critics Give Two Thumbs Up Epilogue: Colorizing Advertising: A 21st Century Challenge Appendix: African-American Museums and Resource Centers Selected Bibliography Index
Synopsis
This book provides a mirror to our past--a past that has been ignored or overshadowed for too long. From the foreword by Alex Haley Kern-Foxworth chronicles the stereotypical portrayals of Blacks in advertising from the turn of the century to the present. Beginning with slave advertisements, she discusses how slavery led naturally to the stereotypes found in early advertisements. From the end of the slave era to the culmination of the Civil Rights movement, advertising portrayed Blacks as Aunt Jemimas, Uncle Bens, and Rastuses, and the author explores the psychological impact of these portrayals. With the advent of the Civil Rights movement, organizations such as CORE and NAACP voiced their opposition and became active in the elimination of such advertising. In the final chapters, the volume examines the reactions of consumers to integrated advertising and the current role of Blacks in advertising. Its truly novel subject matter and its inclusion of vintage and contemporary advertisements featuring Blacks make this a valuable work.
LC Classification Number
MF5813
Artikelbeschreibung des Verkäufers
Info zu diesem Verkäufer
textbooks_source
99,2% positive Bewertungen•249 Tsd. Artikel verkauft
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Verkäuferbewertungen (39'713)
- n***n (145)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufGreat condition!!!
- 0***r (6)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufGood book
- i***b (50)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufItem was new, packed great, quality was there but the picture did not match the cover of the item received. Content is the same. I thought it was hard cover. I don't think this is unusual. Can't complain since seller was very congenial about returning the item.