WINNING ACROSS GLOBAL MARKETS - How Nokia Creates Strategic Advantage 2010

Unlimited eVentures
(2295)
PrivatAngemeldet als privater Verkäufer
Verbraucherschützende Vorschriften, die sich aus dem EU-Verbraucherrecht ergeben, finden daher keine Anwendung. Der eBay-Käuferschutz gilt dennoch für die meisten Käufe.
US $8,49
Ca.CHF 6,83
Artikelzustand:
Neuwertig
Pre-Owned - Like a New Book
Ganz entspannt. Rückgaben akzeptiert.
Versand:
Kostenlos USPS Media MailTM.
Standort: Wichita, Kansas, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Fr, 5. Dez und Do, 11. Dez nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Liefertermine - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet berücksichtigen die Bearbeitungszeit des Verkäufers, die PLZ des Artikelstandorts und des Zielorts sowie den Annahmezeitpunkt und sind abhängig vom gewählten Versandservice und dem ZahlungseingangZahlungseingang - wird ein neuem Fenster oder Tab geöffnet. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahme:
30 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Wenn Sie ein eBay-Versandetikett verwenden, werden die Kosten dafür von Ihrer Rückerstattung abgezogen.
Zahlungen:
     Diners Club

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:283927220205
Zuletzt aktualisiert am 05. Okt. 2025 03:40:44 MESZAlle Änderungen ansehenAlle Änderungen ansehen

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Neuwertig
Buch, das wie neu aussieht, aber bereits gelesen wurde. Der Einband weist keine sichtbaren Gebrauchsspuren auf. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag vorhanden (sofern zutreffend). Alle Seiten sind vollständig vorhanden, es gibt keine zerknitterten oder eingerissenen Seiten und im Text oder im Randbereich wurden keine Unterstreichungen, Markierungen oder Notizen vorgenommen. Der Inneneinband kann minimale Gebrauchsspuren aufweisen. Minimale Gebrauchsspuren. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers. Alle Zustandsdefinitionen ansehenwird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Hinweise des Verkäufers
“Pre-Owned - Like a New Book”
Subjects
Business, Economics & Industry
Subject
Business & Economics
Special Attributes
1st Edition, Dust Jacket, Hardcover
ISBN
9780470339664
Kategorie

Über dieses Produkt

Product Identifiers

Publisher
Wiley & Sons, Incorporated, John
ISBN-10
0470339667
ISBN-13
9780470339664
eBay Product ID (ePID)
79598395

Product Key Features

Book Title
Winning Across Global Markets : How Nokia Creates Strategic Advantage in a Fast-Changing World
Number of Pages
304 Pages
Language
English
Publication Year
2010
Topic
Leadership, Industries / General, Industries / Media & Communications
Illustrator
Yes
Genre
Business & Economics
Author
Dan Steinbock
Format
Hardcover

Dimensions

Item Height
1.1 in
Item Weight
17.8 Oz
Item Length
9.3 in
Item Width
6.4 in

Additional Product Features

Intended Audience
Trade
LCCN
2009-051933
Dewey Edition
22
Dewey Decimal
338.7/62138456
Table Of Content
Introduction 1 1 Success Through Legacy and Globalization 15 2 Strategy Through the Executive Team 37 3 How Nokia's Values, Culture, and People Contribute to Success 64 4 Building a Globally Networked Matrix Organization 94 5 Innovating Globally via R&D Networks 114 6 Developing Strategic Capabilities Across the World 142 7 How Nokia Is Growing and Transforming Its Business Areas 169 8 Competing in Global Markets: The Rise of Large Emerging Economies 196 9 How Nokia Seeks to Sustain Leadership 219 Nokia's Key Executives 238 Notes 244 Acknowledgments 271 About the Author 277 Index 279
Synopsis
Lessons for attaining global competitiveness, one market at a time, from international business giant Nokia Winning Across Global Markets examines how 145-year-old Nokia grew from a paper mill in Finland to a multinational telecommunications leader., Lessons for attaining global competitiveness, one market at a time, from international business giant Nokia Winning Across Global Markets examines how 145-year-old Nokia grew from a paper mill in Finland to a multinational telecommunications leader. Why are Nokia's lessons critical for other companies and industries? While multinationals based in large countries benefit from inherent advantages--such as a home base that often accounts for 30 to 50 percent of their revenues--multinationals based in smaller countries such as Nokia, enjoy no such competitive edge. Nokia, in fact, generates less than 1% of its revenues in its home base. To such a company, global competitiveness is a matter of life and death. With unparalleled access to Nokia's leadership, Winning Across Global Markets reveals the remarkable story of Nokia's resilience and endurance. Shows how Nokia's flexibility and focus on its people and local markets drive its distinct global approach. Includes exclusive interviews with Nokia's senior executives and key partners Provides a roadmap for developing, capturing, and sustaining global advantage This book provides a roadmap for developing, capturing, and sustaining strategic global advantage in today's ever-changing world., Winning Across Global Markets Winning Across Global Markets offers an insightful examination of how Nokia, a noted Nordic conglomerate, became a fiercely competitive global giant. In this groundbreaking book, Dan Steinbock explains how Nokias story offers strategic lessons for other global companies across industries. Why? While most large multinational companies enjoy inherent advantages in their home market (which often account for 30 to 50 percent of their revenues), a multinational such as Nokia based in a small country and with a home base market that generates less than 1 percent of its revenues needs to develop an innovative global strategy to thrive. To such a company, global advantage centered on local success is a matter of life and death. Based on exclusive access to and interviews with senior executives of Nokia from the CEO and chairman to regional and functional chiefs Winning Across Global Markets provides established industry leaders insight into how to develop, capture, and sustain competitive advantage. To ambitious challengers in emerging economies, the book offers a primer on how to topple the giants.
LC Classification Number
HD9697.T454N6574

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Info zu diesem Verkäufer

Unlimited eVentures

100% positive Bewertungen5.0 Tsd. Artikel verkauft

Mitglied seit Mär 2007
Angemeldet als privater VerkäuferDaher finden verbraucherschützende Vorschriften, die sich aus dem EU-Verbraucherrecht ergeben, keine Anwendung. Der eBay-Käuferschutz gilt dennoch für die meisten Käufe.
Welcome here you will find: 1) STAR WARS Action Figure weapons-accessories, original-vintage, reproduction capes-n-weapons, LEGO Mini-Figures-n-Accessories, Star Trek and more... 2) Kool Back Issues ...
Mehr anzeigen
Shop besuchenKontakt

Detaillierte Verkäuferbewertungen

Durchschnitt in den letzten 12 Monaten
Genaue Beschreibung
4.7
Angemessene Versandkosten
4.8
Lieferzeit
4.6
Kommunikation
4.8

Verkäuferbewertungen (2'223)

Alle Bewertungenselected
Positiv
Neutral
Negativ
  • c***r (332)- Bewertung vom Käufer.
    Letzte 6 Monate
    Bestätigter Kauf
    Fast shipping, exactly as described, great condition, packed well and great deal. Recommended seller! Thanks
  • 2***i (2293)- Bewertung vom Käufer.
    Letzte 6 Monate
    Bestätigter Kauf
    Item received in good condition, good appearance, as described. Packed well & shipped quick.
  • e***0 (2433)- Bewertung vom Käufer.
    Letzter Monat
    Bestätigter Kauf
    Received safe & sound, thank you for sending it down under.. much appreciated! An amazing eBay experience!