Bild 1 von 1

Galerie
Bild 1 von 1

Ähnlichen Artikel verkaufen?
Philosophische Perspektiven moralischer und politischer Bildung: Bürger gestalten und
US $143,59
Ca.CHF 114,27
Artikelzustand:
Gut
Buch, das gelesen wurde, sich aber in einem guten Zustand befindet. Der Einband weist nur sehr geringfügige Beschädigungen auf, wie z.B. kleinere Schrammen, er hat aber weder Löcher, noch ist er eingerissen. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag möglicherweise nicht mehr vorhanden. Die Bindung weist geringfügige Gebrauchsspuren auf. Die Mehrzahl der Seiten ist unbeschädigt, das heißt, es gibt kaum Knitter oder Einrisse, es wurden nur in geringem Maße Bleistiftunterstreichungen im Text vorgenommen, es gibt keine Textmarkierungen und die Randbereiche sind nicht beschrieben. Alle Seiten sind vollständig vorhanden. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers.
Oops! Looks like we're having trouble connecting to our server.
Refresh your browser window to try again.
Versand:
Kostenlos Standard Shipping.
Standort: Sparks, Nevada, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Mi, 8. Okt und Mi, 15. Okt nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Rücknahme:
30 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Wenn Sie ein eBay-Versandetikett verwenden, werden die Kosten dafür von Ihrer Rückerstattung abgezogen.
Zahlungen:
Sicher einkaufen
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:286384009681
Artikelmerkmale
- Artikelzustand
- Book Title
- Philosophical Perspectives on Moral and Civic Education: Shaping
- Publication Date
- 2019-05-07
- ISBN
- 9781138506404
Über dieses Produkt
Product Identifiers
Publisher
Routledge
ISBN-10
1138506400
ISBN-13
9781138506404
eBay Product ID (ePID)
3038450032
Product Key Features
Number of Pages
196 Pages
Publication Name
Philosophical Perspectives on Moral and Civic Education : Shaping Citizens and Their Schools
Language
English
Subject
Ethics & Moral Philosophy, General, Civics & Citizenship, Philosophy, Theory & Social Aspects
Publication Year
2019
Type
Textbook
Subject Area
Political Science, Philosophy, Education
Series
Routledge Studies in Contemporary Philosophy Ser.
Format
Hardcover
Dimensions
Item Weight
14.5 Oz
Item Length
9 in
Item Width
6 in
Additional Product Features
Intended Audience
College Audience
LCCN
2019-005359
Table Of Content
Introduction: Shaping Citizen and Their Schools Colin Macleod and Christine Tappolet 1. The Citizen and the Situation: Situationism, Schooling and the Cultivation of Civic Virtues Gideon Dishon 2. Should Teachers Encourage Curiosity? Michael S. Brady 3. Civic Education in the Post-Truth Era: Intellectual Virtues and the Epistemic Threats of Social Media Étienne Brown 4. Creating Civil Citizens? The Value and Limits of Teaching Civility in Schools Andrée-Anne Cormier and Harry Brighouse 5. Polarization, Partisanship, and Civic Education Meira Levinson and Ellis Reid 6. School Councils as Seedbeds of Civil Virtue? Liberal Citizenship Theory in Dialogue with Educational Research Bruce Maxwell and Nicolas Tanchuk 7. Non-Domination and Political Liberal Citizenship Education Blain Neufeld 8. Freedom as Non-Domination and Civic Education: Legalistic or Virtue Centered? Victoria Costa 9. Equality and Adequacy as Distributive Ideals for Education Rob Reich and Debra Satz
Synopsis
Many people place great stock in the importance of civic virtue to the success of democratic communities. Is this hope well-grounded? The fundamental question is whether it is even possible to cultivate ethical and civic virtues in the first place. Taking for granted that it is possible, at least three further questions arise: What are the key elements of civic virtue? How should we cultivate these virtuous dispositions? And finally, how should schools be organized in order to make the education of citizen possible? These interrelated questions are the focus of this collection. By considering these questions from a variety of philosophical perspectives ranging from moral psychology, philosophy of education, and political philosophy, the nine essays assembled here advance our understanding of the challenges we face in trying to shape children to be virtuous citizens., The aim of this collection is to further our understanding of what a good moral and political education within a democratic context consists in by combining perspectives from moral psychology, political philosophy and philosophy of education.
LC Classification Number
LC1091.P49 2019
Artikelbeschreibung des Verkäufers
Info zu diesem Verkäufer
AlibrisBooks
98,8% positive Bewertungen•2.0 Mio. Artikel verkauft
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Verkäuferbewertungen (531'039)
- eBay automated feedback- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatOrder delivered on time with no issues
- eBay automated feedback- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatOrder delivered on time with no issues
- eBay automated feedback- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatOrder delivered on time with no issues
Noch mehr entdecken:
- Bücher über politischen Extremismus,
- Bücher über politische Ideologien Sachbuch,
- Atlanten und Politische Landkarten von Deutschland,
- Politische Theorie Studium und Erwachsenenbildung,
- Deutsche Atlanten und Politische Landkarten,
- Bücher über Bildung Sachbuch,
- Atlanten und Politische Landkarten auf Deutsch aus Deutschland,
- Bücher über Burgen Sachbuch,
- Englische Bücher über Bildung Sachbuch,
- Bücher über Burgen Sachbuch Reisen