
Mind in Art: Cognitive Foundations in Art Education by Charles M. Dorn (English)
US $15,68US $15,68
Mo, 23. Jun, 23:12Mo, 23. Jun, 23:12
Bild 1 von 5





Galerie
Bild 1 von 5





Ähnlichen Artikel verkaufen?
Mind in Art: Cognitive Foundations in Art Education by Charles M. Dorn (English)
US $15,68
Ca.CHF 12,74
Preisvorschlag akzeptiert
oder Preisvorschlag
Artikelzustand:
“Very good condition, no signs of wear”
Sehr gut
Buch, das nicht neu aussieht und gelesen wurde, sich aber in einem hervorragenden Zustand befindet. Der Einband weist keine offensichtlichen Beschädigungen auf. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag vorhanden (sofern zutreffend). Alle Seiten sind vollständig vorhanden, es gibt keine zerknitterten oder eingerissenen Seiten und im Text oder im Randbereich wurden keine Unterstreichungen, Markierungen oder Notizen vorgenommen. Der Inneneinband kann minimale Gebrauchsspuren aufweisen. Minimale Gebrauchsspuren. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers.
Oops! Looks like we're having trouble connecting to our server.
Refresh your browser window to try again.
Versand:
US $5,22 (ca. CHF 4,24) USPS Media MailTM.
Standort: Ventura, California, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Di, 5. Aug und Fr, 8. Aug nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Rücknahme:
Keine Rücknahme.
Zahlungen:
Sicher einkaufen
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:356150777857
Artikelmerkmale
- Artikelzustand
- Sehr gut
- Hinweise des Verkäufers
- “Very good condition, no signs of wear”
- Book Title
- Mind in Art
- ISBN-13
- 9780805830798
- Country/Region of Manufacture
- United States
- ISBN
- 9780805830798
Über dieses Produkt
Product Identifiers
Publisher
Routledge
ISBN-10
0805830790
ISBN-13
9780805830798
eBay Product ID (ePID)
1013251
Product Key Features
Number of Pages
296 Pages
Publication Name
Mind in Art : Cognitive Foundations in Art Education
Language
English
Publication Year
1999
Subject
Educational Psychology, General, Study & Teaching, Cognitive Psychology & Cognition, Teaching Methods & Materials / Arts & Humanities
Type
Textbook
Subject Area
Art, Education, Psychology
Format
Trade Paperback
Dimensions
Item Height
0.7 in
Item Weight
22.4 Oz
Item Length
10 in
Item Width
7 in
Additional Product Features
Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
98-035913
Dewey Edition
21
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
707
Table Of Content
Contents: Preface. Introduction. Sensation, Vision, Perception, and Human Development. Cognition and Learning. Cognition in Art. Conceptual Behaviors in Art. The Conceptual Curriculum. Art Learning and Its Assessment. Summary and Conclusions.
Synopsis
This book is for the reader who believes that thinking about and making art is intelligent behavior and that art as a subject in the K-12 school curriculum should not be used as an alibi for other curricular objectives. It examines and makes explicit those cognitive behaviors normally associated with most higher order thinking and problem solving activity and explains how they function in the act of creative forming. Its goal is ultimately to find ways to use these behaviors in the construction of an intelligent art curriculum for K-12 American schools. This is perhaps the only text in the field designed to assist teachers in meeting the challenges of teaching in the Goals 2000 curriculum and evaluation reform effort, acquainting them with both the National Art Standards and with the assessment processes needed in order for them to become accountable. Mind in Art grapples with current and relevant theory, research, and unsolved problems. It is cohesive as it attempts to bring together information that is only partially known, even among those who are college professors. And it takes a critical look at the ideas and points of view that have created divisiveness and shabby thinking in the field. In this book Charles Dorn significantly advances thinking in the field of art education., Art educ. text presents philosophical & psych. theories dealing w/ art cog., vision, & perception; discusses how these theories are evidenced in both mature artists and K-12 students; examines how they may be used to shape school art learning environment
LC Classification Number
N87.D67 1998
Artikelbeschreibung des Verkäufers
Info zu diesem Verkäufer
VTA Media Manuals and More
100% positive Bewertungen•538 Artikel verkauft
Angemeldet als privater VerkäuferDaher finden verbraucherschützende Vorschriften, die sich aus dem EU-Verbraucherrecht ergeben, keine Anwendung. Der eBay-Käuferschutz gilt dennoch für die meisten Käufe.
Verkäuferbewertungen (202)
Dieser Artikel (1)
Alle Artikel (202)
- c***s (148)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufItem as described and fast shipping. Thank you!
- h***h (1109)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufExcellent, thanks!
- 3***l (3262)- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestätigter KaufA+ As pictured and described.
Noch mehr entdecken:
- Bücher über Art déco Sachbuch,
- Charles-M. - Schulz-Belletristik-Bücher,
- Nachschlagewerke und Lexikons auf English,
- Charles-M. - Schulz-Belletristik-Genre ab 2010 Bücher,
- Hörbücher Charles Dickens,
- Charles Dickens Belletristik-Bücher,
- Bücher Charles-Dickens-Belletristik-Jugendliche,
- Charles-Dickens-Abenteuer-Belletristik - Bücher,
- Bücher über Literatur Charles Dickens Belletristik,
- Charles-Dickens-Fantasy-Belletristik - Bücher