Arnheim, Gestalt und Medien: Eine ontologische Theorie, Taschenbuch von Verstegen, I...

Great Book Prices Store
(348944)
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
US $63,10
Ca.CHF 50,30
Artikelzustand:
Neuwertig
2 verfügbar
Ganz entspannt. Rückgaben akzeptiert.
Versand:
Kostenlos USPS Media MailTM.
Standort: Jessup, Maryland, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Do, 16. Okt und Fr, 24. Okt nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Liefertermine - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet berücksichtigen die Bearbeitungszeit des Verkäufers, die PLZ des Artikelstandorts und des Zielorts sowie den Annahmezeitpunkt und sind abhängig vom gewählten Versandservice und dem ZahlungseingangZahlungseingang - wird ein neuem Fenster oder Tab geöffnet. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahme:
14 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Wenn Sie ein eBay-Versandetikett verwenden, werden die Kosten dafür von Ihrer Rückerstattung abgezogen.
Zahlungen:
     Diners Club

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:357672361818

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Neuwertig: Buch, das wie neu aussieht, aber bereits gelesen wurde. Der Einband weist keine ...
ISBN
9783030029692
Kategorie

Über dieses Produkt

Product Identifiers

Publisher
Springer International Publishing A&G
ISBN-10
3030029697
ISBN-13
9783030029692
eBay Product ID (ePID)
17038712037

Product Key Features

Book Title
Arnheim, Gestalt and Media : an Ontological Theory
Number of Pages
Xi, 136 Pages
Language
English
Publication Year
2019
Topic
Social, Media Studies, Criticism & Theory, Aesthetics
Illustrator
Yes
Genre
Art, Philosophy, Social Science
Author
Ian Verstegen
Book Series
Springerbriefs in Philosophy Ser.
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Weight
16 Oz
Item Length
9.3 in
Item Width
6.1 in

Additional Product Features

Number of Volumes
1 vol.
Table Of Content
Chapter 1. Arnheim After the Post-Medium Condition.- Part I. Media Ontology.- Chapter 2. What is a Medium'.- Chapter 3. What All Media Share.- Chapter 4. Defining Difference in Media.- Chapter 5. The Two Elementary Classes of Aesthetic Objects: Spatial and Temporal Media.- Chapter 6. The Spatial and Temporal Modalities.- Chapter 7. The Ontology of the Individual Modalities.- Chapter 8. Medial Composites.- Chapter 9. Conclusion.
Synopsis
This monograph presents a synthesis and reconstruction of Rudolf Arnheim's theory of media. Combining both Arnheim's well-known writings on film and radio with his later work on the psychology of art, the author presents a coherent approach to the problem of the nature of a medium, space and time, and the differentia between different media. The latent ontological commitments of Arnheim's theories is drawn out by affirming Arnheim's membership in the Brentano school of Austrian philosophy, which allows his theories to be clarified and strengthened, particularly with the metaphysical writings of Roman Ingarden. The resulting theory is relational, portraying essential medial differences with neutral criteria and allowing for a rigorous definition of a medium. The way in which a medium is based on the inherent dispositions of medial materials creates a highly appealing theory that is determinate without being deterministic. The theory is thus highly timely as people in media studies seekto address the determinate nature of media after the post-medium condition. The book will appeal to researchers and graduate students in cultural and media studies as well as architecture and design., Offers a powerful defense of media difference using a non-essential approach to ontology Features an innovative marriage of Gestalt psychology and Austrian ontology Presents an important theory of media developed by psychologist Rudolf Arnheim, a famous early critic and theorist of film and radio
LC Classification Number
B63

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Info zu diesem Verkäufer

Great Book Prices Store

97,3% positive Bewertungen1.4 Mio. Artikel verkauft

Mitglied seit Feb 2017
Antwortet meist innerhalb 24 Stunden
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Shop besuchenKontakt

Detaillierte Verkäuferbewertungen

Durchschnitt in den letzten 12 Monaten
Genaue Beschreibung
4.9
Angemessene Versandkosten
5.0
Lieferzeit
5.0
Kommunikation
4.9

Verkäuferbewertungen (395'306)

Alle Bewertungen
Positiv
Neutral
Negativ