Dieses Angebot wurde verkauft am Fr, 12. Sep um 01:59.
Die Entstehung der modernen Universität: Intellektuelle Transformation und die Mar...
Verkauft
Die Entstehung der modernen Universität: Intellektuelle Transformation und die Mar...
US $12,39US $12,39
Sa, 13. Sep, 01:59Sa, 13. Sep, 01:59

Die Entstehung der modernen Universität: Intellektuelle Transformation und die Mar...

OnTimeBooks
(55655)
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
US $12,39
Ca.CHF 9,86
Artikelzustand:
Gut
    Versand:
    Kostenlos USPS Media MailTM.
    Standort: Feasterville Trevose, Pennsylvania, USA
    Lieferung:
    Lieferung zwischen Di, 7. Okt und Di, 14. Okt nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
    Wir wenden ein spezielles Verfahren zur Einschätzung des Liefertermins an – in diese Schätzung fließen Faktoren wie die Entfernung des Käufers zum Artikelstandort, der gewählte Versandservice, die bisher versandten Artikel des Verkäufers und weitere ein. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
    Rücknahme:
    Keine Rücknahme.
    Zahlungen:
         Diners Club

    Sicher einkaufen

    eBay-Käuferschutz
    Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
    Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
    eBay-Artikelnr.:388900005009
    Zuletzt aktualisiert am 12. Sep. 2025 21:17:50 MESZAlle Änderungen ansehenAlle Änderungen ansehen

    Artikelmerkmale

    Artikelzustand
    Gut: Buch, das gelesen wurde, sich aber in einem guten Zustand befindet. Der Einband weist nur sehr ...
    Release Year
    1996
    Book Title
    The Making of the Modern University: Intellectual Transformati...
    ISBN
    9780226710204
    Kategorie

    Über dieses Produkt

    Product Identifiers

    Publisher
    University of Chicago Press
    ISBN-10
    0226710203
    ISBN-13
    9780226710204
    eBay Product ID (ePID)
    108426

    Product Key Features

    Number of Pages
    374 Pages
    Language
    English
    Publication Name
    Making of the Modern University : Intellectual Transformation and the Marginalization of Morality
    Subject
    Higher
    Publication Year
    1996
    Type
    Textbook
    Subject Area
    Education
    Author
    Julie A. Reuben
    Format
    Trade Paperback

    Dimensions

    Item Height
    0.1 in
    Item Weight
    18.1 Oz
    Item Length
    0.9 in
    Item Width
    0.6 in

    Additional Product Features

    Intended Audience
    Scholarly & Professional
    LCCN
    96-012267
    TitleLeading
    The
    Dewey Edition
    20
    Dewey Decimal
    378.73
    Table Of Content
    Acknowledgments Introduction 1: The Unity of Truth 2: Science and Religion Reconceived 3: The Open University 4: The Reconstruction of Religion 5: Scientific Substitutes for Religion 6: Value-Free Science 7: From Truth to Beauty 8: Administrative Order Conclusion Notes Index
    Synopsis
    What is the purpose of higher education, and how should we pursue it? Debates over these issues raged in the late nineteenth century as reformers introduced a new kind of university--one dedicated to free inquiry and the advancement of knowledge. In the first major study of moral education in American universities, Julie Reuben examines the consequences of these debates for modern intellectual life. Based on extensive research at eight universities--Harvard, Yale, Columbia, Johns Hopkins, Chicago, Stanford, Michigan, and California at Berkeley--Reuben examines the aims of university reformers in the context of nineteenth-century ideas about truth. She argues that these educators tried to apply new scientific standards to moral education, but that their modernization efforts ultimately failed. By exploring the complex interaction between institutional and intellectual change, Reuben enhances our understanding of the modern university, the secularization of intellectual life, and the association of scientific objectivity with value-neutrality., What is the purpose of higher education, and how should we pursue it? Debates over these issues raged in the late nineteenth century as reformers introduced a new kind of university-one dedicated to free inquiry and the advancement of knowledge. In the first major study of moral education in American universities, Julie Reuben examines the consequences of these debates for modern intellectual life. Based on extensive research at eight universities-Harvard, Yale, Columbia, Johns Hopkins, Chicago, Stanford, Michigan, and California at Berkeley-Reuben examines the aims of university reformers in the context of nineteenth-century ideas about truth. She argues that these educators tried to apply new scientific standards to moral education, but that their modernization efforts ultimately failed. By exploring the complex interaction between institutional and intellectual change, Reuben enhances our understanding of the modern university, the secularization of intellectual life, and the association of scientific objectivity with value-neutrality.
    LC Classification Number
    LA227.1.R48 1996

    Artikelbeschreibung des Verkäufers

    Info zu diesem Verkäufer

    OnTimeBooks

    98,7% positive Bewertungen234 Tsd. Artikel verkauft

    Mitglied seit Sep 2017
    Antwortet meist innerhalb 24 Stunden
    Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
    Shop besuchenKontakt

    Detaillierte Verkäuferbewertungen

    Durchschnitt in den letzten 12 Monaten
    Genaue Beschreibung
    4.8
    Angemessene Versandkosten
    5.0
    Lieferzeit
    5.0
    Kommunikation
    5.0

    Verkäuferbewertungen (65'547)

    Alle Bewertungen
    Positiv
    Neutral
    Negativ
      Alle Bewertungen ansehen