
Die Entstehung der modernen Universität: Intellektuelle Transformation und die Mar...
US $12,39US $12,39
Sa, 13. Sep, 01:59Sa, 13. Sep, 01:59
Bild 1 von 1

Galerie
Bild 1 von 1

Ähnlichen Artikel verkaufen?
Die Entstehung der modernen Universität: Intellektuelle Transformation und die Mar...
US $12,39
Ca.CHF 9,86
Artikelzustand:
Gut
Buch, das gelesen wurde, sich aber in einem guten Zustand befindet. Der Einband weist nur sehr geringfügige Beschädigungen auf, wie z.B. kleinere Schrammen, er hat aber weder Löcher, noch ist er eingerissen. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag möglicherweise nicht mehr vorhanden. Die Bindung weist geringfügige Gebrauchsspuren auf. Die Mehrzahl der Seiten ist unbeschädigt, das heißt, es gibt kaum Knitter oder Einrisse, es wurden nur in geringem Maße Bleistiftunterstreichungen im Text vorgenommen, es gibt keine Textmarkierungen und die Randbereiche sind nicht beschrieben. Alle Seiten sind vollständig vorhanden. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers.
Oops! Looks like we're having trouble connecting to our server.
Refresh your browser window to try again.
Versand:
Kostenlos USPS Media MailTM.
Standort: Feasterville Trevose, Pennsylvania, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Di, 7. Okt und Di, 14. Okt nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Rücknahme:
Keine Rücknahme.
Zahlungen:
Sicher einkaufen
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:388900005009
Artikelmerkmale
- Artikelzustand
- Release Year
- 1996
- Book Title
- The Making of the Modern University: Intellectual Transformati...
- ISBN
- 9780226710204
Über dieses Produkt
Product Identifiers
Publisher
University of Chicago Press
ISBN-10
0226710203
ISBN-13
9780226710204
eBay Product ID (ePID)
108426
Product Key Features
Number of Pages
374 Pages
Language
English
Publication Name
Making of the Modern University : Intellectual Transformation and the Marginalization of Morality
Subject
Higher
Publication Year
1996
Type
Textbook
Subject Area
Education
Format
Trade Paperback
Dimensions
Item Height
0.1 in
Item Weight
18.1 Oz
Item Length
0.9 in
Item Width
0.6 in
Additional Product Features
Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
96-012267
TitleLeading
The
Dewey Edition
20
Dewey Decimal
378.73
Table Of Content
Acknowledgments Introduction 1: The Unity of Truth 2: Science and Religion Reconceived 3: The Open University 4: The Reconstruction of Religion 5: Scientific Substitutes for Religion 6: Value-Free Science 7: From Truth to Beauty 8: Administrative Order Conclusion Notes Index
Synopsis
What is the purpose of higher education, and how should we pursue it? Debates over these issues raged in the late nineteenth century as reformers introduced a new kind of university--one dedicated to free inquiry and the advancement of knowledge. In the first major study of moral education in American universities, Julie Reuben examines the consequences of these debates for modern intellectual life. Based on extensive research at eight universities--Harvard, Yale, Columbia, Johns Hopkins, Chicago, Stanford, Michigan, and California at Berkeley--Reuben examines the aims of university reformers in the context of nineteenth-century ideas about truth. She argues that these educators tried to apply new scientific standards to moral education, but that their modernization efforts ultimately failed. By exploring the complex interaction between institutional and intellectual change, Reuben enhances our understanding of the modern university, the secularization of intellectual life, and the association of scientific objectivity with value-neutrality., What is the purpose of higher education, and how should we pursue it? Debates over these issues raged in the late nineteenth century as reformers introduced a new kind of university-one dedicated to free inquiry and the advancement of knowledge. In the first major study of moral education in American universities, Julie Reuben examines the consequences of these debates for modern intellectual life. Based on extensive research at eight universities-Harvard, Yale, Columbia, Johns Hopkins, Chicago, Stanford, Michigan, and California at Berkeley-Reuben examines the aims of university reformers in the context of nineteenth-century ideas about truth. She argues that these educators tried to apply new scientific standards to moral education, but that their modernization efforts ultimately failed. By exploring the complex interaction between institutional and intellectual change, Reuben enhances our understanding of the modern university, the secularization of intellectual life, and the association of scientific objectivity with value-neutrality.
LC Classification Number
LA227.1.R48 1996
Artikelbeschreibung des Verkäufers
Info zu diesem Verkäufer
OnTimeBooks
98,7% positive Bewertungen•234 Tsd. Artikel verkauft
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Verkäuferbewertungen (65'547)
Dieser Artikel (1)
Alle Artikel (65'547)
- Automatische Bewertung von eBay- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestellung pünktlich und problemlos geliefert
- Automatische Bewertung von eBay- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestellung pünktlich und problemlos geliefert
- Automatische Bewertung von eBay- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestellung pünktlich und problemlos geliefert
- Automatische Bewertung von eBay- Bewertung vom Käufer.Letzter MonatBestellung pünktlich und problemlos geliefert
Noch mehr entdecken:
- Moderne Belletristik-Bücher,
- Moderne Erwachsene Belletristik-Bücher,
- Moderne Belletristik Romane,
- Moderne Abenteuer Belletristik-Bücher,
- Moderne Literatur Bücher Belletristik,
- Moderne Belletristik-Bücher auf Deutsch,
- Moderne Fantasy Bücher Belletristik,
- Moderne Bücher Freundschaft Belletristik,
- Krimis- & - Thriller-Moderne-Belletristik-Bücher,
- Moderne Belletristik Bücher Spannung