|Eingestellt in Kategorie:
Ähnlichen Artikel verkaufen?

PR-Geschichte: Vom 17. bis zum 20. Jahrhundert: Die Vorläufer...

RNA TRADE
(6409)
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
US $52,84
Ca.CHF 42,51
Artikelzustand:
Gut
Ganz entspannt. Rückgaben akzeptiert.
Versand:
Kostenlos USPS Media MailTM.
Standort: Buford, Georgia, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Mi, 23. Jul und Di, 29. Jul nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Liefertermine - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet berücksichtigen die Bearbeitungszeit des Verkäufers, die PLZ des Artikelstandorts und des Zielorts sowie den Annahmezeitpunkt und sind abhängig vom gewählten Versandservice und dem ZahlungseingangZahlungseingang - wird ein neuem Fenster oder Tab geöffnet. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahme:
30 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Wenn Sie ein eBay-Versandetikett verwenden, werden die Kosten dafür von Ihrer Rückerstattung abgezogen.
Zahlungen:
     Diners Club

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:396316227548
Zuletzt aktualisiert am 17. Jul. 2025 22:31:23 MESZAlle Änderungen ansehenAlle Änderungen ansehen

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Gut: Buch, das gelesen wurde, sich aber in einem guten Zustand befindet. Der Einband weist nur sehr ...
Release Year
1995
Book Title
Public Relations History: From the 17th to the 20th Century: T...
ISBN
9780805817805

Über dieses Produkt

Product Identifiers

Publisher
Routledge
ISBN-10
0805817808
ISBN-13
9780805817805
eBay Product ID (ePID)
627896

Product Key Features

Number of Pages
320 Pages
Publication Name
Public Relations History : from the 17th to the 20th Century: the Antecedents
Language
English
Publication Year
1995
Subject
Communication Studies, Public Relations
Type
Textbook
Subject Area
Language Arts & Disciplines, Business & Economics
Author
Scott M. Cutlip
Series
Routledge Communication Ser.
Format
Uk-B Format Paperback

Dimensions

Item Height
0.7 in
Item Weight
15.2 Oz
Item Length
6 in
Item Width
9 in

Additional Product Features

Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
95-013889
Table Of Content
Contents: Preface. Hype for Colonies, Colleges, and the Frontier. Propaganda Gives Birth to a New Nation. "Greatest Public Relations Work Ever Done." John Beckley: The First Campaign Specialist. Amos Kendall: Andrew Jackson's "Thinking Machine." The Jackson-Biddle Public Relations War. Amos Kendall: Postmaster, Promoter, Philanthropist. "The First Public War." Publicity Moves America West. Press Agentry, Promotion, Advertising Flower in 19th Century. "The Public Be Damned." The Genesis of National Political Campaigns and Government Information. "Advertising Higher Education." Nonprofit Groups See the Need for Public Support. Promoting Social Change. Epilogue.
Synopsis
This important volume documents events and routines defined as public relations practice, and serves as a companion work to the author's The Unseen Power: Public Relations which tells the history of public relations as revealed in the work and personalities of the pioneer agencies. This history opens with the 17th Century efforts of land promoters and colonists to lure settlers from Europe -- mainly England -- to this primitive land along the Atlantic Coast. They used publicity, tracts, sermons, and letters to disseminate rosy, glowing accounts of life and opportunity in the new land. The volume closes with a description of the public relations efforts of colleges and other non-profit agencies in the late 19th and early 20th centuries, thus providing a bridge across the century line. This study of the origins of public relations provides helpful insight into its functions, its strengths and weaknesses, and its profound though often unseen impact on our society. Public relations or its equivalents -- propaganda, publicity, public information -- began when mankind started to live together in tribal camps where one's survival depended upon others of the tribe. To function, civilization requires communication, conciliation, consensus, and cooperation -- the bedrock fundamentals of the public relations function. This volume is filled with robust public struggles -- the struggles of which history is made and a nation built: * the work of the Revolutionaries, led by the indomitable Sam Adams, to bring on the War of Independence that gave birth to a New Nation; * the propaganda of Alexander Hamilton, James Madison, and John Jay in the Federalist papers to win ratification of the U.S. Constitution -- prevailing against the propaganda of the AntiFederalists led by Richard Henry Lee; * the battle between the forces of President Andrew Jackson, led by Amos Kendall, and those of Nicholas Biddle and his Bank of the United States which presaged corporate versus government campaigns common today: * the classic presidential campaign of 1896 which pitted pro-Big Business candidate William McKinley against the Populist orator of the Platte, William Jennings Bryan. This book details the antecedents of today's flourishing, influential vocation of public relations whose practitioners -- some 150,000 professionals -- make their case for their clients or their employers in the highly competitive public opinion marketplace.
LC Classification Number
HM263.C784 1995

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Info zu diesem Verkäufer

RNA TRADE

99% positive Bewertungen30 Tsd. Artikel verkauft

Mitglied seit Okt 2018
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Best priced used items
Shop besuchenKontakt

Detaillierte Verkäuferbewertungen

Durchschnitt in den letzten 12 Monaten
Genaue Beschreibung
4.9
Angemessene Versandkosten
5.0
Lieferzeit
5.0
Kommunikation
5.0

Verkäuferbewertungen (6'798)

Alle Bewertungen
Positiv
Neutral
Negativ