|Eingestellt in Kategorie:
Dieser Artikel ist nicht mehr vorrätig.
Ähnlichen Artikel verkaufen?

Soziologie der Künste: Erforschung feiner und beliebter Formen von Victoria D. Alexander

AlibrisBooks
(463161)
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
US $65,77
Ca.CHF 53,06
Artikelzustand:
Gut
Versand:
Kostenlos Standard Shipping.
Standort: Sparks, Nevada, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Do, 21. Aug und Di, 26. Aug nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Wir wenden ein spezielles Verfahren zur Einschätzung des Liefertermins an – in diese Schätzung fließen Faktoren wie die Entfernung des Käufers zum Artikelstandort, der gewählte Versandservice, die bisher versandten Artikel des Verkäufers und weitere ein. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahme:
30 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Wenn Sie ein eBay-Versandetikett verwenden, werden die Kosten dafür von Ihrer Rückerstattung abgezogen.
Zahlungen:
     Diners Club

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:403965957791
Zuletzt aktualisiert am 18. Jun. 2025 02:52:07 MESZAlle Änderungen ansehenAlle Änderungen ansehen

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Gut: Buch, das gelesen wurde, sich aber in einem guten Zustand befindet. Der Einband weist nur sehr ...
Book Title
Sociology of the Arts: Exploring Fine and Popular Forms
Publication Date
2020-10-29
Edition Number
2
ISBN
9780470672884

Über dieses Produkt

Product Identifiers

Publisher
Wiley & Sons, Incorporated, John
ISBN-10
0470672889
ISBN-13
9780470672884
eBay Product ID (ePID)
211942097

Product Key Features

Number of Pages
352 Pages
Publication Name
Sociology of the Arts : Exploring Fine and Popular Forms
Language
English
Subject
Sociology / General, General
Publication Year
2020
Type
Textbook
Author
Victoria D. Alexander
Subject Area
Art, Social Science
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Height
0.6 in
Item Weight
22.4 Oz
Item Length
9.5 in
Item Width
6.6 in

Additional Product Features

Edition Number
2
Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
2020-014461
Dewey Edition
21
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
306.4/7
Table Of Content
List of Illustrations vii List of Tables ix List of Figures xi List of Boxes xiii Preface and Acknowledgements xv 1 Introduction: What is Art? 1 Part I The Relationship between Art and Society 11 2 Reflection Approaches 13 Case Study 2.1 The Reflection of Race in Children's Books 25 3 Shaping Approaches 29 Case Study 3.1 Violence in Popular Arts 43 4 A Mediated View: The Cultural Diamond 49 Part IIA The Cultural Diamond: The Production of Culture 53 5 Art Worlds and Artistic Fields 55 Case Study 5.1 From Academy to Public Sale 69 6 Businesses and Industries 75 Case Study 6.1 Innovation in Commercial Musical Theatre 89 7 Nonprofits and Networks 95 Case Study 7.1 Piccolos on the Picket Line: A Strike in the Symphony 108 8 Artists 113 Case Study 8.1 Nothing Succeeds Like Success: Careers in the Film Industry 129 Part IIB The Cultural Diamond: The Consumption of Culture 133 9 Consumption Approaches 135 Case Study 9.1 Romance Novels as Combat and Compensation 150 10 Sites and Experiences 155 Case Study 10.1 The Experience of Music 172 11 Identities 177 Case Study 11.1 Acropolis Now: National Identity and the Return of the Parthenon Marbles? 191 12 Distinction 199 Case Study 12.1 New Forms of Cultural Capital? Debates about Distinction 215 Part III Art in Society 221 13 The Art Itself 223 Case Study 13.1 The Renaissance Way of Seeing 241 14 The Constitution of Art in Society 245 Case Study 14.1 A Strange Sensation: Controversies in Art 263 Part IV Conclusion 269 15 Studying Art Sociologically 271 References 275 Index 299
Synopsis
Explains the key concepts, theories, and studies in the sociology of the arts--the fully updated new edition of the classic textbook Sociology of the Arts is a comprehensive yet accessible review of sociological approaches to studying the fine, popular, and folk arts. Integrating scholarly literature, theoretical models, and empirical studies, this authoritative textbook provides balanced coverage of a broad range of essential topics--enabling a deeper understanding of the field as a whole. Throughout the text, numerous real-world case studies reinforce key concepts, stimulate classroom discussion, and encourage students to contemplate abstract theoretical issues central to the relationship between art and society. Now in its second edition, this bestselling volume features fully revised content that reflects the most recent literature and research in the field. New discussion on the production and the consumption of culture are complemented by fresh perspectives on changes in the social world such as the rise of the internet and digital media. Updated chapters offer insights into social boundaries and embodiment in the arts, emplacement, materiality, the social construction of art and aesthetics, and more. Exploring how art is created, distributed, received, and consumed, this textbook: Explores both classic work and new approaches in the sociology of the arts Features case studies and discussion questions on art forms including popular music, film, romance novels, visual arts, and classical music Discusses the meaning of artistic objects and why interpretations of art vary Examines the ways art intersects with race, gender, sexuality, and class Includes photographs, tables and figures, and a comprehensive reference list Written by a leading scholar in the field, Sociology of the Arts: Exploring Fine and Popular Forms, Second Edition is an ideal textbook for advanced undergraduate and graduate courses on sociology of art and culture, media studies, anthropology of art, arts management, and the social history of art, and is a useful reference for established scholars studying any aspect of sociology of the arts.
LC Classification Number
NX180.S6A435 2020

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Info zu diesem Verkäufer

AlibrisBooks

98,6% positive Bewertungen1.9 Mio. Artikel verkauft

Mitglied seit Mai 2008
Antwortet meist innerhalb 24 Stunden
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Alibris is the premier online marketplace for independent sellers of new & used books, as well as rare & collectible titles. We connect people who love books to thousands of independent sellers around ...
Mehr anzeigen
Shop besuchenKontakt

Detaillierte Verkäuferbewertungen

Durchschnitt in den letzten 12 Monaten
Genaue Beschreibung
4.9
Angemessene Versandkosten
5.0
Lieferzeit
5.0
Kommunikation
5.0

Verkäuferbewertungen (515'396)

Alle Bewertungen
Positiv
Neutral
Negativ