Stil in der Kunsttheorie der frühen Neuzeit Italien von Herrn Sohm, Philip: Neu

AlibrisBooks
(476182)
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
US $137,78
Ca.CHF 109,73
Artikelzustand:
Neu
Ganz entspannt. Rückgaben akzeptiert.
Versand:
Kostenlos Standard Shipping.
Standort: Sparks, Nevada, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Sa, 4. Okt und Fr, 10. Okt nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Liefertermine - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet berücksichtigen die Bearbeitungszeit des Verkäufers, die PLZ des Artikelstandorts und des Zielorts sowie den Annahmezeitpunkt und sind abhängig vom gewählten Versandservice und dem ZahlungseingangZahlungseingang - wird ein neuem Fenster oder Tab geöffnet. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahme:
30 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Wenn Sie ein eBay-Versandetikett verwenden, werden die Kosten dafür von Ihrer Rückerstattung abgezogen.
Zahlungen:
     Diners Club

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:404984662114
Zuletzt aktualisiert am 03. Mai. 2025 00:18:34 MESZAlle Änderungen ansehenAlle Änderungen ansehen

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Neu: Neues, ungelesenes, ungebrauchtes Buch in makellosem Zustand ohne fehlende oder beschädigte ...
Book Title
Style in the Art Theory of Early Modern Italy
Publication Date
2001-10-08
Pages
344
ISBN
9780521780698
Kategorie

Über dieses Produkt

Product Identifiers

Publisher
Cambridge University Press
ISBN-10
0521780691
ISBN-13
9780521780698
eBay Product ID (ePID)
1904479

Product Key Features

Number of Pages
344 Pages
Publication Name
Style in the Art Theory of Early Modern Italy
Language
English
Subject
Criticism & Theory, General, European
Publication Year
2001
Type
Textbook
Author
Philip L. Sohm
Subject Area
Art
Format
Hardcover

Dimensions

Item Height
1 in
Item Weight
31.4 Oz
Item Length
10.2 in
Item Width
7.2 in

Additional Product Features

Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
00-065141
Dewey Edition
21
Reviews
"Sohm writes (dare one say it?) with such style, and with such clarity, that his book is likely to be found accessible and engaging by scholars well beyond this restricted field. It is important reading for all who wish to understand the development of the theory and criticism of style, and its often frustratingly subjective nature." Sharon Gregory, RACAR, "Shines a brilliant new light upon the concept and descriptive terminology of artistic style.... Sohm's own writing style, exquisite, incisive, and frequently witty, makes this complex topic accessible, enjoyable, and thought provoking." CAA Reviews, "Sohm's engaging new book provides important insights, not only about art in the early modern period, but also on broader questions." Renaissance Quarterly
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
750/.1/8
Table Of Content
Introduction; Part I. Language and Style: 1. Fighting with style; 2. The language of style; Part II. Definitions of Style: 3. Defining definition; 4. Giorgio Vasari: aestheticizing and historicizing style; 5. Nicolas Poussin and the rhetoric of style; 6. Marco Boschini: the techniques and artifice of style; 7. Filippo Baldinucci: cataloguing style and language; 8. A conclusion on indeterminate styles.
Synopsis
Style is one of the oldest and most powerful analytic tools available to art writers. Philip Sohm's analysis of the language that painters and their literate public used to characterize painters and paintings will enrich our understanding about the concept of style., Style is one of the oldest and most powerful analytic tools available to art writers. Through style, they have made attributions and dated paintings, classified works of art into artistic periods or schools, and verbally captured the visual essence of paintings. Despite the importance of style as an artistic, literary, and historiographic practice, the study of it as a concept has been intermittent, perhaps, as Philip Sohm argues, because style has resisted neat definition since the very origins of art history as a discipline. In this study, Sohm examines discussions of style from Vasari to Baldinucci, showing how the linguistic dimension of visual perception, the means through which painters styles have been described, and how concepts of language have shaped ideas of style. His analysis of the language that painters and their literate public used to characterize painters and paintings will enrich our understanding about the concept of style., Style is one of the oldest and most powerful analytic tools available to art writers. Despite the importance of style as an artistic, literary, and historiographic practice, the study of it as a concept has been intermittent, perhaps, as Philip Sohm argues, because style has resisted neat definition since the very origins of art history as a discipline. His analysis of the language that painters and their literate public used to characterize painters and paintings will enrich our understanding about the concept of style.
LC Classification Number
N6914 .S65 2001

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Info zu diesem Verkäufer

AlibrisBooks

98,8% positive Bewertungen2.0 Mio. Artikel verkauft

Mitglied seit Mai 2008
Antwortet meist innerhalb 24 Stunden
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Alibris is the premier online marketplace for independent sellers of new & used books, as well as rare & collectible titles. We connect people who love books to thousands of independent sellers around ...
Mehr anzeigen
Shop besuchenKontakt

Detaillierte Verkäuferbewertungen

Durchschnitt in den letzten 12 Monaten
Genaue Beschreibung
4.9
Angemessene Versandkosten
5.0
Lieferzeit
5.0
Kommunikation
5.0

Verkäuferbewertungen (529'582)

Alle Bewertungen
Positiv
Neutral
Negativ